tendencias · terapia

Consells d’escriptura per a curar ferides/Consejos de escritura para curar heridas

 
La pèrdua d’una persona estimada, una separació conflictiva o un accident de cotxe són experiències traumàtiques que són difícils de superar per a les persones. En aquests casos, l’escriptura expressiva, entesa com aquella en què la persona afectada escriu sobre els seus pensaments, emocions i sentiments més profunds relacionats amb la vivència estressant, es revela com una eina terapèutica per a combatre aquestes situacions, segons el professor de la UOC, Adrián Montesano, expert en psicoteràpia.
És igual escriure a mà o amb un ordinador en aquestes situacions? Per a l’expert, és indistint. El que és important és que la persona pugui generar un ritual d’escriptura en què es pugui concentrar alguns minuts de manera còmoda i sense distraccions en la tasca. Hi ha molts tipus d’exercicis i els seus beneficis sorgeixen en moments diferents segons les persones. Per a Montesano, el que és millor és que es puguin personalitzar i, per això, recomana consultar algun professional de teràpia narrativa.
«Un exemple d’exercici bàsic és escriure sobre l’experiència traumàtica durant 20 o 30 minuts al dia durant tres o quatre dies, activitat que aporta els primers beneficis en algunes persones», explica l’expert. «Consisteix en trobar un moment en el qual la persona se senti còmoda i llavors focalitzar-se en els pensaments i sentiments més profunds sobre l’esdeveniment estressant. No importa el tema sobre el qual es desitgi escriure sinó que la persona afectada es pugui deixar anar i explori el que sent i pensa en aquell moment. Es tracta d’escriure de forma continuada i sense preocupar-se per l’ortografia, la gramàtica o l’estil». En definitiva, el rellevant és el desenvolupament de la història al llarg dels diferents escrits. «Si en acabar l’escriptura, hi ha persones que se senten una mica tristes, aquesta sensació sol desaparèixer en un parell d’hores», afegeix.
escritura-terapeutica-485x373
esp_    La pérdida de un ser querido, una separación conflictiva o un accidente de coche son experiencias traumáticas que son difíciles de superar para las personas. En estos casos, la escritura expresiva, entendida como aquella en la que la persona afectada escribe sobre sus pensamientos, emociones y sentimientos más profundos relacionados con la vivencia estresante, se revela como una herramienta terapéutica para combatir estas situaciones, según el profesor de la UOC, Adrián Montesano, experto en psicoterapia.

Es igual escribir a mano o con un ordenador en estas situaciones? Para el experto, es indistinto. Lo que es importante es que la persona pueda generar un ritual de escritura en la que se pueda concentrar algunos minutos de manera cómoda y sin distracciones en la tarea. Hay muchos tipos de ejercicios y sus beneficios surgen en momentos diferentes según las personas. Para Montesano, lo que es mejor es que se puedan personalizar y, por ello, recomienda consultar algún profesional de terapia narrativa.

«Un ejemplo de ejercicio básico es escribir sobre la experiencia traumática durante 20 o 30 minutos al día durante tres o cuatro días, actividad que aporta los primeros beneficios en algunas personas», explica el experto. «Consiste en encontrar un momento en el que la persona se sienta cómoda y entonces focalizarse en los pensamientos y sentimientos más profundos sobre el evento estresante. No importa el tema sobre el que se desee escribir sino que la persona afectada se pueda soltar y explore lo que siente y piensa en ese momento. Se trata de escribir de forma continuada y sin preocuparse por la ortografía, la gramática o el estilo ». En definitiva, lo relevante es el desarrollo de la historia a lo largo de los diferentes escritos. «Si al terminar la escritura, hay personas que se sienten un poco tristes, esta sensación suele desaparecer en un par de horas», añade.

Fuente: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.