infografia

4 aspectes positius de l’ús d’infografies / 4 aspectos positivos del uso de la infografía

La revolució gràfica. Així anomena Jordi Català, pioner dels gràfics en la premsa i fundador, als anys vuitanta, de la secció infogràfica d’El Periódico de Catalunya, l’ús de les infografies per informar i comunicar en un reportatge a Capçalera, la revista del Col·legi de Periodistes de Catalunya.

Gràcies a aquest reportatge fem un resum dels 4 aspectes positius de l’ús d’infografies per informar.

  1. Visualització de la informació. Gràcies a les infografia, qualsevol notícia es pot convertir en visual i per tant, cridar més l’atenció del lector. Segons el reportatge citat, la informació visual en línia ha crescut un 9.900% en set anys i un infogràfic es piula 800% més que la mateixa informació escrita.
  2. Inclusió de moltes dades rellevants. Les infografies permeten utilitzar una gran quantitat d’informació que es tradueix en imatges, per tant, s’adapta el big data a la societat actual i aporta un valor afegit.
  3. Implantació d’una nova professió dedicada a l’elaboració d’infografies.
  4. Creació d’una xarxa de noves relacions entre màrqueting de continguts, agències de comunicació, gabinets, big data…

Per acabar, citem una de les frases finals de Jordi Català a la seva reflexió a la revista del Col·legi de Periodistes de Catalunya “Tot, absolutament tot, és infografiable’.

Detall d'una infografia elaborada per estudiants de periodisme de la Universtat de Vic
Detall d’una infografia elaborada per estudiants de periodisme de la Universitat de Vic al reportatge del Col·legi de Periodistes de Catalunya

esp_ La revolución gráfica. Así llama Jordi Català, pionero de los gráficos en la prensa y fundador, en los años ochenta, de la sección infográfica de El Periódico de Cataluña, el uso de las infografías para informar y comunicar en un reportaje en Capçalera, la revista del Col·legi de Periodistes de Catalunya.

Gracias a este reportaje hacemos un resumen de los 4 aspectos positivos del uso de infografías para informar.

  1. Visualización de la información. Gracias a las infografía, cualquier noticia puede convertirse en visual y por tanto, llamar más la atención del lector. Según el reportaje citado, la información visual en línea ha crecido un 9.900% en siete años y un infográfico se pía 800% más que la misma información escrita.
  2. Inclusión de muchos datos relevantes. Las infografías permiten utilizar una gran cantidad de información que se traduce en imágenes, por lo tanto, se adapta el big data en la sociedad actual y aporta un valor añadido.
  3. Implantación de una nueva profesión dedicada a la elaboración de infografías.
  4. Creación de una red de nuevas relaciones entre marketing de contenidos, agencias de comunicación, gabinetes, big data…

Por último, citamos una de las frases finales de Jordi Català a su reflexión en la revista del Col·legi de Periodistes de Catalunya “Todo, absolutamente todo, es infografiable ‘.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s