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Quina és la xarxa social més adequada per a la meva empresa? / ¿Cuál es la red social más adecuada para mi empresa?

Abunden les xarxes socials. Generalistes com Facebook o Twitter o temàtiques com ara LinkedIn centrades en els contactes professionals. Com escollir en quina xarxa social ha de tenir presència la meva empresa? Quina és la xarxa social més adequada per a la meva empresa?

L’elecció s’ha de basar en l’anàlisi i la millor manera és a través d’un pla de social mitjana. Aquesta anàlisi s’ha de centrar en:

  • Objectius de l’empresa: què volem aconseguir? Més seguidors, fidelitzar els actuals, donar a conèixer l’empresa a un segment de població específic…
  • Característiques dels meus seguidors: sexe, edat, ubicació…
  • Ubicació del públic: on és el meu públic? ¿Són usuaris de xarxes socials? ¿Prefereixen les imatges o els vídeos?

Després d’aquest primer anàlisi s’ha d’elaborar un pla de social media i seguir l’estratègia marcada. Determinar la xarxa social o xarxes socials més adequades serà determinant per a la nostra estratègia de social mitjana.

Llistat de xarxes socials que poden ser del teu interès:

  • Generalistes: on trobar un públic general com Facebook o Twitter. Gràcies a les funcionalitats d’aquestes xarxes podem arribar al nostre públic objectiu classificat per dades demogràfiques. Un altre present en aquesta categoria és Google +, encara que tan sols serveix per posicionar a Google i trobaràs pocs seguidors en ella.
  • Temàtiques
    • Professionals: LinkedIn ofereix la possibilitat de crear una xarxa de contactes professionals i evitar missatges més quotidians com les fotografies de les últimes vacances dels teus companys de classe.
    • Fotografia: Flickr, Instagram, Pinterest … són algunes de les més conegudes per compartir imatges de productes i serveis i donar a conèixer-los a clients i / o seguidors.
    • Vídeo: YouTube o Vimeo es reparteixen el pastís de les xarxes socials de vídeos. Però no t’oblidis de Periscope, els vídeos en directe estan a l’ordre del dia.
    • Animals: ets una clínica veterinària, aposta per mycatspace.

Hi ha moltes altres xarxes socials temàtiques, investiga i troba quina s’adequa a les teves necessitats.
Triar la xarxa social més adequada per a la meva empresa és bàsic per arribar al teu públic. No es tracta de quantitat sinó de qualitat. Potser no has d’estar en totes les xarxes socials, tan sols en aquelles on es trobi el teu públic. Pensa primer en les persones i després en les xarxes.

MiM

esp_ Abundan las redes sociales. Generalistas como Facebook o Twitter o temáticas como por ejemplo LinkedIn centradas en los contactos profesionales. ¿Cómo escoger en qué red social debe tener presencia mi empresa? ¿Cuál es la red social más adecuada para mi empresa?

La elección se debe basar en el análisis y la mejor manera es a través de un plan de social media. Este análisis debe centrarse en:

  • Objetivos de la empresa: ¿qué queremos lograr? Más seguidores, fidelizar los actuales, dar a conocer la empresa a un segmento de población específico…
  • Características de mis seguidores: sexo, edad, ubicación…
  • Ubicación del público: ¿dónde está mi público? ¿son usuarios de redes sociales? ¿prefieren las imágenes o los vídeos?

Tras este primer análisis se debe elaborar un plan de social media  y seguir la estrategia marcada. Determinar la red social o redes sociales más adecuadas será determinante para nuestra estrategia de social media.

Listado de redes sociales que pueden ser de tu interés:

  • Generalistas: donde encontrar un público general como Facebook o Twitter. Gracias a las funcionalidades de estas redes podemos llegar a nuestro público objetivo clasificado por datos demográficos. Otro presente en esta categoría es Google+, aunque tan sólo sirve para posicionarte en Google y encontrarás pocos seguidores en ella.
  • Temáticas
    • Profesionales: LinkedIn ofrece la posibilidad de crear una red de contactos profesionales y evitar mensajes más cuotidianos como las fotografías de las últimas vacaciones de tus compañeros de clase.
    • Fotografía: Flickr, Instagram, Pinterest… son algunas de las más conocidas para compartir imágenes de productos y servicios y dar a conocerlos a clientes y/o seguidores.
    • Vídeo: YouTube o Vimeo se reparten el pastel de las redes sociales de vídeos. Pero no te olvides de Periscope, los vídeos en directo están a la orden del día.
    • Animales: eres una clínica veterinaria, apuesta por mycatspace.

Existen muchas otras redes sociales temáticas, investiga y encuentra cuál se adecua a tus necesidades.

Elegir la red social más adecuada para mi empresa es básico para llegar a tu público. No se trata de cantidad sino de calidad. Quizás no debes estar en todas las redes sociales, tan sólo en aquellas donde se encuentre tu público. Piensa primero en las personas y después en las redes.   

Artículo publicado por Meritxell Soria en Womenalia.

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