Uncategorized

Quadrivia: el primer trivial per a universitaris / el primer Trivial para universitarios

La UOC ha creat una aplicació pionera en l’àmbit educatiu perquè els universitaris puguin aprendre jugant. Es diu Quadrivia i el seu funcionament és similar al conegut Trivial. El jugador ha d’anar contestant preguntes de tipus test amb quatre possibles respostes de les quals només una és la correcta. La iniciativa, oberta a tota la comunitat universitària i a qualsevol perfil amb estudis superiors que vulgui provar els seus coneixements, reforça l’aposta que fa la UOC per proporcionar diferents recursos d’aprenentatge a l’estudiant.

Quadrivia es pot baixar tant en Android com en iOS i és gratuïta. S’hi pot jugar en català o en castellà i l’usuari hi pot accedir amb el seu perfil de Facebook, un perfil de Google o, si és estudiant de la UOC, amb l’adreça de la Universitat.

El Quadrivia té més de 30.000 preguntes, que han estat elaborades pels mateixos professors de la UOC de setze graus diferents: ADE, Educació Social, Dret, Humanitats, Enginyeria Informàtica, Multimèdia, Llengua i Literatura Catalanes, Informació i Documentació, Psicologia, Tecnologies de telecomunicacions, Relacions laborals, Màrqueting i investigació de mercats, Turisme, Comunicació, i Antropologia i evolució humana. «A mitjà termini el Quadrivia anirà un pas més enllà i s’agruparan les preguntes per assignatures, a més d’incorporar altres estudis com ara màsters i postgraus», explica Lluís Pastor, director de l’eLearn Center de la UOC.

Dinàmica de joc
Les preguntes barregen casos pràctics i coneixements teòrics basats en el treball per competències. «L’aplicació és una experiència d’aprenentatge divertida i que es pot portar a terme des de qualsevol lloc (a l’autobús, al tren…) amb un mòbil, i no només des de l’ordinador, en el que es podria definir com a learning by playing», concreta Pastor. Per a jugar-hi només cal una connexió a internet.

El funcionament és molt senzill: l’usuari ha de triar si respon preguntes d’un grau concret o de diversos graus barrejats i, després, si juga sol o amb un oponent, que pot ser un jugador amic o algú que triï la mateixa app a l’atzar. «Els emparellaments es fan entre persones amb un nivell de coneixements semblant», afegeix Pastor. Hi ha dues modalitats de joc: la «combo», que et fa set preguntes seguides, i la contrarellotge, en què s’ha de contestar el màxim de preguntes correctes en un minut.

El joc té deu nivells de dificultat (aspirant, novell, amateur, apte, competent, hàbil, expert, professor, màster i doctor), als quals el jugador anirà arribant a mesura que acumuli punts. Un cop acaba la partida, es dóna a l’estudiant un diagnòstic del seu nivell de coneixement i pot veure a quin lloc del rànquing és entre tots els usuaris de l’aplicació.

esp_ La UOC ha creado una aplicación pionera en el ámbito educativo para que los universitarios puedan aprender jugando. Se dice cuadrivio y su funcionamiento es similar al conocido Trivial. El jugador tiene que ir contestando preguntas de tipo test con cuatro posibles respuestas de las cuales sólo una es la correcta. La iniciativa, abierta a toda la comunidad universitaria y cualquier perfil con estudios superiores que quiera probar sus conocimientos, refuerza la apuesta que hace la UOC para proporcionar diferentes recursos de aprendizaje en el estudiante.

Cuadrivio se puede bajar tanto en Android como en iOS y es gratuita. Se puede jugar en catalán o en castellano y el usuario puede acceder con su perfil de Facebook, un perfil de Google o, estudiante de la UOC, con la dirección de la Universidad.

El cuadrivio tiene más de 30.000 preguntas, que han sido elaboradas por los mismos profesores de la UOC de dieciséis grados diferentes: ADE, Educación Social, Derecho, Humanidades, Ingeniería Informática, Multimedia, Lengua y Literatura Catalanas, Información y Documentación, Psicología, Tecnologías de telecomunicaciones, Relaciones laborales, Marketing e investigación de mercados, Turismo, Comunicación, y Antropología y evolución humana. «A medio plazo el cuadrivio irá un paso más allá y se agruparán las preguntas por asignaturas, además de incorporar otros estudios tales como másters y postgrados», explica Lluís Pastor, director del eLearn Center de la UOC.

Dinámica de juego
Las preguntas mezclan casos prácticos y conocimientos teóricos basados en el trabajo por competencias. «La aplicación es una experiencia de aprendizaje divertida y que se puede llevar a cabo desde cualquier lugar (en el autobús, en el tren …) con un móvil, y no sólo desde el ordenador, en el que se podría definir como learning by playing », concreta Pastor. Para jugar sólo hay una conexión a internet.

El funcionamiento es muy sencillo: el usuario debe elegir si responde preguntas de un grado concreto o de varios grados mezclados y, después, si juega solo o con un oponente, que puede ser un jugador amigo o alguien que elige la misma app al azar. «Los emparejamientos se hacen entre personas con un nivel de conocimientos similar», añade Pastor. Hay dos modalidades de juego: la «combo», que te hace siete preguntas seguidas, y la contrarreloj, en la que se debe contestar el máximo de preguntas correctas en un minuto.

El juego tiene diez niveles de dificultad (aspirante, novato, amateur, apto, competente, hábil, experto, profesor, máster y doctor), a los que el jugador irá llegando a medida que acumule puntos. Una vez termina la partida, se da al estudiante un diagnóstico de su nivel de conocimiento y puede ver en qué lugar del ranking es entre todos los usuarios de la aplicación.

Font/Fuente: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s