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Com motivar sense pujar el salari / Como motivar sin subir el sueldo

Un treballador que pugui conciliar la vida laboral amb la personal i faci un horari flexible, que tingui un cap que li reconegui la feina i li doni autonomia, que disposi d’un bon clima de treball i pugui formar-se i créixer dins de l’empresa és un treballador «motivat i productiu», explica Eva Rimbau, professora dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC i experta en recursos humans. Les empreses que aportin aquest salari emocional als seus professionals «n’augmentaran la motivació», amb un cost inferior al que representa un «increment salarial», diu Rimbau.

I no solament incrementa la motivació i el compromís dels treballadors dins de l’empresa, sinó que el salari emocional «redueix l’absentisme laboral i fidelitza els empleats», diu Gina Aran, professora del màster de Direcció i gestió de recursos humans de la UOC. És més difícil que un treballador es plantegi marxar quan l’empresa «li satisfà necessitats personals i professionals» i aquestes són percebudes com un «benestar», afegeix Aran.

Quan s’ofereixen recompenses no econòmiques que el treballador percep positivament, «aquest treballador tendeix a tornar-les a l’empresa en forma d’esforç i motivació i més predisposició a quedar-s’hi», explica Rimbau.

esp_ Un trabajador que pueda conciliar la vida laboral con la personal y haga un horario flexible, que tenga una cabeza que le reconozca el trabajo y le de autonomía, que disponga de un buen clima de trabajo y pueda formarse y crecer dentro de la empresa es un trabajador «motivado y productivo», explica Eva Rimbau, profesora de los Estudios de Economía y empresa de la UOC y experta en recursos humanos. Las empresas que aporten este salario emocional a sus profesionales «aumentarán la motivación», con un coste inferior al que representa un «incremento salarial», dice Rimbau.

Y no sólo incrementa la motivación y el compromiso de los trabajadores dentro de la empresa, sino que el salario emocional “reduce el absentismo laboral y fideliza a los empleados”, dice Gina Aran, profesora del máster de Dirección y gestión de recursos humanos de la UOC. Es más difícil que un trabajador se plantee marchar cuando la empresa «le satisface necesidades personales y profesionales» y éstas son percibidas como un «bienestar», añade Aran.

Cuando se ofrecen recompensas no económicas que el trabajador percibe positivamente, «este trabajador tiende a volver a la empresa en forma de esfuerzo y motivación y más predisposición a quedarse», explica Rimbau.

Font/Fuente: Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

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