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Com millorar els resultats d’una reunió / Como mejorar los resultados de una reunión

La professora dels Estudis d’Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i experta en recursos humans, Eva Rimbau, proposa cinc pràctiques per aconseguir millors resultats en una reunió:

  1. Organitzar-la correctament: distribuir un ordre del dia per anticipat, explicitar els objectius, explicar a cada individu per què se’l convida i quina s’espera que sigui la seva contribució. Això millorarà la motivació de les persones per a assistir-hi i «fer-ho bé». Això l’estimularà a preparar-se-la a fons i farà que hi participi de manera més eficaç.
  2. Vigilar els aspectes més tangibles: començar i acabar amb puntualitat, que les instal·lacions siguin adients i que la tecnologia funcioni adequadament.
  3. Liderar-la correctament: cal un responsable clar que centri la discussió, faci explícits els objectius de la trobada i eviti que els discursos es desviïn massa del tema; que encoratgi la participació de tothom; que retorni informació després de la reunió i faci seguiment d’allò acordat i de la seva posterior execució.
  4. Mostrar una actitud positiva per part dels participants: la motivació i el respecte per les aportacions dels altres són claus. Per a aconseguir-ho, doncs, és necessari que els caps estableixin un clima de confiança.
  5. Obtenir un “output” real: cal demostrar que la reunió ha servit per a alguna cosa. Fer una acta dels temes tractats i acordats, de les decisions preses i les responsabilitats assignades a cada treballador i, alhora, un seguiment dels objectius o tasques que s’han extret.
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esp_ La profesora de los Estudios de Economía y Empresa de la Universitot Oberta de Catalunya (UOC) y experta en recursos humanos, Eva Rimbau, propone cinco prácticas para conseguir mejores resultados en una reunión:

  1. Organizar correctamente: distribuir un orden del día por anticipado, explicitar los objetivos, explicar a cada individuo para que se le invita y qué se espera que sea su contribución. Esto mejorará la motivación de las personas para asistir y «hacerlo bien». Esto le estimulará a prepararse a fondo y hará que participe de manera más eficaz.
  2. Vigilar los aspectos más tangibles: empezar y terminar con puntualidad, que las instalaciones sean adecuadas y que la tecnología funcione adecuadamente.
  3. Liderar correctamente: hay un responsable claro que centre la discusión, haga explícitos los objetivos del encuentro y evite que los discursos se desvíen demasiado del tema; que aliente la participación de todos; que devuelva información después de la reunión y haga seguimiento de lo acordado y de su posterior ejecución.
  4. Mostrar una actitud positiva por parte de los participantes: la motivación y el respeto por las aportaciones de los demás son claves. Para conseguirlo, pues, es necesario que los jefes establezcan un clima de confianza.
  5. Obtener un “output” real: hay que demostrar que la reunión ha servido para algo. Hacer un acta de los temas tratados y acordados, de las decisiones tomadas y las responsabilidades asignadas a cada trabajador y, a la vez, un seguimiento de los objetivos o tareas que se han extraído.

 

Fuente/Font: Universitot Oberta de Catalunya (UOC)

 

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