Uncategorized

Saps què és el ‘lead scoring’?/¿Sabes qué es el ‘lead scoring’?

El lead scoring és una tècnica que atorga una puntuació a cada lead per determinar dos aspectes fonamentals:
  1. Si són leads adequats per a l’empresa.
  2. En quina fase del cicle de compra es troben. Coneixent aquesta dada serà més senzill aplicar estratègies de màrqueting d’automatització per conrear els leads. I saber en quin moment és l’adequat perquè el lead passi a mans dels comercials que s’encarreguen d’aconseguir la seva conversió definitiva.

Les estratègies de lead nurturing en què es treballa cada lead per portar-lo a la compra en el que es coneix com l’embut de conversió de tenir en compte 3 etapes:

  1. Top of the Funnel (TOFU): En aquest cas es parla de lead fred que és aquell usuari ja ha tingut algun tipus d’interacció amb la marca: descàrrega de continguts, subscripció a serveis, sol·licitud d’informació, … Aquests leads encara no estan predisposats a la compra. Cal un treball de cultiu del lead per diferents canals per convèncer-lo que la teva oferta cobreix les seves necessitats.
  2. Middle of the Funnel (MOFU): L’usuari ha mantingut el contacte i ha interactuat amb les propostes de la marca a través de l’email màrqueting, landing pages, SMS màrqueting, xarxes socials o altres canals. Es tracta d’un lead qualificat per a màrqueting.
  3. Bottom of the Funnel (BOFU): Estadi en el qual es troben els leads calents que ja estan qualificats per a la venda. Es tracta d’usuaris predisposats a la compra. Són usuaris que solen oferir-se als equips de vendes per tancar la conversió pels diferents canals.

 

esp_ El lead scoring es una técnica que otorga una puntuación a cada lead para determinar dos aspectos fundamentales:

  1. Si son leads adecuados para la empresa.
  2. En qué fase del ciclo de compra se encuentran. Conociendo este dato será más sencillo aplicar estrategias de marketing de automatización para cultivar los leads. Y saber en qué momento es el adecuado para que el lead pase a manos de los comerciales que se encargan de lograr su conversión definitiva.

Las estrategias de lead nurturing en las que se trabaja cada lead para llevarlo a la compra en lo que se conoce como el embudo de conversión deben tener en cuenta 3 etapas:

  1. Top of the Funnel (TOFU): En este caso se habla de lead frío que es aquel usuario ya ha tenido algún tipo de interacción con la marca: descarga de contenidos, suscripción a servicios, solicitud de información,… Estos leads aún no están predispuestos a la compra. Es necesario un trabajo de cultivo del lead por diferentes canales para convencerle de que tu oferta cubre sus necesidades.
  2. Middle of the Funnel (MOFU): El usuario ha mantenido el contacto y ha interactuado con las propuestas de la marca a través del email marketing, landing pages, SMS marketing, redes sociales u otros canales. Se trata de un lead cualificado para marketing.
  3. Bottom of the Funnel (BOFU): Estadio en el que se encuentran los leads calientes que ya están cualificados para la venta. Se trata de usuarios predispuestos a la compra. Son usuarios que suelen ofrecerse a los equipos de ventas para cerrar la conversión por los diferentes canales.

Fuente: Antevenio

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s