Uncategorized

Què és l’efecte ancoratge? / ¿Qué és el efecto anclaje?

La primera informació que rebem d’un producte és una de les que més influeix perquè sol quedar-se gravada en el cervell dels usuaris. No obstant això, aquesta impressió sol venir acompanyada d’informació del context que la modifica. El efecte ancoratge es basa en el valor de les primeres impressions i en la comparació d’elements que en principi són similars: el nostre cervell li dóna més pes a la primera informació rebuda a l’hora de prendre una decisió.

Un exemple evident del funcionament de l’efecte ancoratge es produeix quan el principal factor que es té en compte és el preu. En aquest cas, el més normal és que una campanya de màrqueting parteixi d’una comparativa de preus que ajudin a que els usuaris pensin que el preu final és el més adequat. D’aquesta manera, si es parteix de preus més cars i al final del recorregut se situen alguns més barats el cervell tendeix a pensar que es tracta d’gangues que no pot deixar passar.

Pareja.Amor
menteypsicologia.blogspot.com

esp_ La primera información que recibimos de un producto es una de las que más influye porque suele quedarse grabada en el cerebro de los usuarios. Sin embargo, esta impresión suele venir acompañada de información del contexto que la modifica. El efecto anclaje se basa en el valor de las primeras impresiones y en la comparación de elementos que en principio son similares: nuestro cerebro le da más peso a la primera información recibida a la hora de tomar una decisión.

Un ejemplo evidente del funcionamiento del efecto anclaje se produce cuando el principal factor que se tiene en cuenta es el precio. En este caso, lo más normal es que una campaña de marketing parta de una comparativa de precios que ayuden a que los usuarios piensen que el precio final es el más adecuado. De esta manera, si se parte de precios más caros y al final del recorrido se sitúan algunos más baratos el cerebro tiende a pensar que se trata de chollos que no puede dejar pasar.

Fuente: Antevenio

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s