Uncategorized

Què és el Big Data? / ¿Qué es el Big Data?

Darrerament sentim a molt parlar del Big Data. Però, realment sabem què és? El Big Data, macrodades o Dades massives és un concepte que fa referència a l’emmagatzematge de grans quantitats de dades i als procediments usats per trobar patrons repetitius dins d’aquestes dades. Aquest fenomen també és anomenat dades a gran escala.

Per poder aplicar estratègies de Big Data amb èxit en les campanyes de Màrqueting, és important identificar les seves aplicacions i possibles utilitats, per saber en què pot ajudar-te el Big Data:

  • Identificar la informació: amb el Big Data no es pot prendre en compte tota la informació disponible i possible de recol·lectar, ja que això acabaria repercutint en un excés d’informació difícil de gestionar. Les empreses que posen en marxa estratègies de Big Data han de plantejar-se la necessitat d’identificar els tipus d’informació que val la pena incorporar a la base de dades, què és rellevant i què no.
  • Quins mètodes d’anàlisi es faran servir: a més de saber el tipus d’informació que va a recol·lectar, és imprescindible comptar amb mètodes i mesures d’anàlisi per a la campanya. En ser una gran quantitat de dades, cal que els processos seleccionats puguin fer front a aquesta creixent demanda, i pot estructurar la informació de tal manera que es pugui posteriorment llegir, identificar i analitzar sense problemes.
  • Recull de dades de multitud de fonts: en ser una base de dades creada amb informació àmplia, és possible que aquesta informació parteixi de multitud de fonts. Les empreses que treballen amb el Big Data no es conformen amb les dades recopilades en una de les fonts amb què compta l’empresa, sinó que busquen que totes les fonts de comunicació de l’empresa actuïn com una xarxa que recopila i recull dades per a la base de dades. Aquesta estratègia és la que s’aplica en plans de Cross-Channel Marketing.

ibm-big-data

esp_ Últimamente oimos mucho hablar del Big Data. Pero, ¿realmente sabemos qué es? El Big Data, Macrodatos o Datos masivos es un concepto que hace referencia al almacenamiento de grandes cantidades de datos y a los procedimientos usados para encontrar patrones repetitivos dentro de esos datos. Este fenómeno también es llamado datos a gran escala.

Para poder aplicar estrategias de Big Data con éxito en las campañas de Marketing, es importante identificar sus aplicaciones y posibles utilidades, para saber en qué puede ayudarte el Big Data:

  • Identificar la información: con el Big Data no se puede tomar en cuenta toda la información disponible y posible de recolectar, ya que esto terminaría repercutiendo en un exceso de información difícil de gestionar. Las empresas que ponen en marcha estrategias de Big Data tienen que plantearse la necesidad de identificar los tipos de información que merece la pena incorporar a su base de datos, qué es relevante y qué no.
  • Qué métodos de análisis se emplearán: además de saber el tipo de información que va a recolectarse, es imprescindible contar con métodos y medidas de análisis para la campaña. Al ser una gran cantidad de datos, es necesario que los procesos seleccionados puedan hacer frente a esta creciente demanda, pudiendo estructurar la información de tal manera que se pueda posteriormente leer, identificar y analizar sin problemas.
  • Recopilación de datos de multitud de fuentes: al ser una base de datos creada con información amplia, es posible que esta información parta de multitud de fuentes. Las empresas que trabajan con el Big Data no se conforman con los datos recopilados en una de las fuentes con las que cuenta la empresa, sino que buscan que todas las fuentes de comunicación de la empresa actúen como una red que recopila y recoge datos para la base de datos. Esta estrategia es la que se aplica en planes de Cross-Channel Marketing.

Fuente: MDIRECTOR

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s