comunicacio · Marqueting · Uncategorized

Marqueting i generació Millenials / Marketing y generación Millenials

Els temps canvien i les generacions també; ara, els millennials o generació Y, nascuts entre el 1980 i el 2000, són capdavanters en influència social, en formació acadèmica i tenen un major poder adquisitiu en comparació dels seus antecessors. Suposen una revolució en tots els àmbits i nivells, però són escèptics respecte a tot el que està encotillat en el passat, a tot el que, fins ara, la generació X (1960-1980) ha tirat endavant.

Saber com consumeixen els milllennials és la clau de l’èxit. «Consumeixen més per l’experiència que els ofereix el producte que per l’estatus», afirma Eleni Papaoikonomou, psicosociòloga del consum de la UOC. Són la generació amb més poder adquisitiu —des d’una òptica històrica— en comparació de totes les altres generacions. Per això, les empreses que vulguin arribar als millennials, afirma Gemma Segura, professora col·laboradora dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC, n’hauran de despertar el compromís amb «campanyes per a dispositius mòbils i processos de compra fàcils». Hauran de tenir en compte que «el preu i la multifuncionalitat del que adquireixen és tan important com l’experiència de compra, l’atenció al client o la usabilitat web».

Amb els millennials, el procés de compra és fa més llarg. «S’inicia en un canal, per exemple per mitjà del mòbil, i continua en d’altres, com la tauleta o l’ordinador», exemplifica Segura. Aquest comportament exigeix que les empreses «alineïn els seus canals i conservin informació perquè els clients no es vegin obligats a repetir passos». La generació X, per la seva banda, «confia més en el contacte personal que en la tecnologia, són immigrants digitals, els agrada comparar preus entre marques i prefereixen pagar al comptat, encara que agraeixen les facilitats de crèdit», afegeix Segura, que conclou: «Són grans estalviadors».

milenialsv3-page-001

esp_Los tiempos cambian y las generaciones también; ahora, los millennials o generación Y, nacidos entre 1980 y 2000, son líderes en influencia social, en formación académica y tienen un mayor poder adquisitivo en comparación con sus antecesores. Suponen una revolución en todos los ámbitos y niveles, pero son escépticos respecto a todo lo que está encorsetado en el pasado, a todo lo que, hasta ahora, la generación X (1960-1980) ha salido adelante.

Saber cómo consumen los milllennials es la clave del éxito. «Consumen más por la experiencia que les ofrece el producto que por el estatus», afirma Eleni Papaoikonomou, Psicosociología del consumo de la UOC. Son la generación con más poder adquisitivo -desde una óptica históricamente en comparación con todas las otras generaciones. Por ello, las empresas que quieran llegar a los millennials, afirma Gemma Segura, profesora colaboradora de los Estudios de Economía y Empresa de la UOC, tendrán que despertar el compromiso con “campañas para dispositivos móviles y procesos de compra fáciles» . Deberán tener en cuenta que «el precio y la multifuncionalidad del que adquieren es tan importante como la experiencia de compra, la atención al cliente o la usabilidad web».

Con los millennials, el proceso de compra se hace más largo. «Se inicia en un canal, por ejemplo por medio del móvil, y continúa en otros, como la tableta o el ordenador», ejemplifica Segura. Este comportamiento exige que las empresas «alineen sus canales y conserven información para que los clientes no se vean obligados a repetir pasos». La generación X, por su parte, «confía más en el contacto personal que en la tecnología, son inmigrantes digitales, les gusta comparar precios entre marcas y prefieren pagar al contado, aunque agradecen las facilidades de crédito», añade Segura, que concluye: “Son grandes ahorradores».

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s