social media

Què és la gamificació? / Qué es la gamificación?

La gamificació (gamification en l’àmbit anglosaxó) és l’ús de mecàniques de joc en entorns i aplicacions no lúdiques amb la finalitat de potenciar la motivació, la concentració, l’esforç, la fidelització i altres valors positius comuns a tots els jocs. Es tracta d’una nova i poderosa estratègia per influir i motivar grups de persones. Una correcta implementació d’estratègies de gamificació permet passar de la mera connectivitat al engagement (o compromís), aconseguint que els membres d’una comunitat, els treballadors d’una empresa, els estudiants d’un institut, els habitants d’una ciutat -pràcticament qualsevol col · lectiu o individu- participin de manera dinàmica i proactiva en accions que generalment requereixen un esforç de la voluntat.

Com assenyala, websa100.com, els jocs i els reptes no passen de moda. I així s’aconsegueix implicar tota la plantilla de la teva empresa per entre altres coses millorar els resultats i guardar. Aquestes van ser algunes de les conclusions a què van arribar els caps de la companyia alemanya Siemens o de l’espanyola Correus, que ja han recorregut a aquest tipus d’activitats. Amb que intencions? I és que, segons la consultora Gartner, el 70% de les organitzacions ja ha aplicat la gamificació en algun aspecte de la seva empresa, i per al 2015, el 25% l’hauran implementat en algun procés intern.

I vosaltres, heu participat?

http://www.bravoporti.com/nos-partimos-de-risa-por-whatsapp/
http://www.bravoporti.com/nos-partimos-de-risa-por-whatsapp/

esp_ La gamificación (gamification en el ámbito anglosajón) es el empleo de mecánicas de juego en entornos y aplicaciones no lúdicas con el fin de potenciar la motivación, la concentración, el esfuerzo, la fidelización y otros valores positivos comunes a todos los juegos. Se trata de una nueva y poderosa estrategia para influir y motivar a grupos de personas. Una correcta implementación de estrategias de gamificación permite pasar de la mera conectividad al engagement (o compromiso), logrando que los miembros de una comunidad, los trabajadores de una empresa, los estudiantes de un instituto, los habitantes de una ciudad -prácticamente cualquier colectivo o individuo- participen de manera dinámica y proactiva en acciones que generalmente requieren un esfuerzo de la voluntad.

Como señala, websa100.com, los juegos y los retos no pasan de moda. Y así se consigue implicar a toda la plantilla de tu empresa para entre otras cosas mejorar los resultados y ahorrar. Esas fueron algunas de las conclusiones a las que llegaron los jefes de la compañía alemana Siemens o de la española Correos, que ya han recurrido a este tipo de actividades. ¿Con que intenciones? Y es que, según la consultora Gartner, el 70% de las organizaciones ya ha aplicado la gamificación en algún aspecto de su empresa, y para 2015, el 25% la habrán implementado en algún proceso interno.

Y vosotros, ¿habéis participado?

Fuente

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s