comunicacio · Marqueting

Com seure en una reunió? / ¿Cómo sentarse en una reunión?

Avui volem compartir un post de  Maria Valls Arnau que ens explica com seure en una reunió. En la decisió d’escollir una o altra distribució intervenen diversos factors, com el caràcter que se li vulgui donar a la reunió, el nombre de persones que hagin de participar o els recursos que disposi la sala per al desenvolupament de la reunió, com a elements audiovisuals , i luminació, sonoritat, etc. Però cadascuna d’aquestes disposicions aporta un tipus de missatge diferent.

  • Distribució en cercle: els participants tenen un control visual òptim i poden opinar. Aporta uniformitat de llocs i estatus i és adequada per evitar la formació de bàndols rivals o parelles aïllades.
  • Distribució en quadre: totes les posicions tenen la mateixa rellevància i cap dels participants està en una posició de predomini, afavorint d’aquesta manera que totes les opinions tinguin el mateix valor.No obstant això, no és aconsellable per a reunions rutinàries, doncs amb aquest tipus de distribució és difícil el contacte visual entre els quatre costats de la taula.
  • Distribució en rectangle: de vegades és l’única alternativa possible causa de l’estructura de la sala, ja que en sales estretes només cap aquest tipus de disposición.Tiene alguns inconvenients, com que s’impedeix la visibilitat d’aproximadament la meitat dels assistents, afavoreix que es creïn bàndols rivals i fa que es generin posicions oposades cap al director, ja sigui de proximitat o d’allunyament.
  • Distribució en semicercle: quan l’objectiu sigui el treball en petits grups, ja que facilita la concentració. No obstant això, ajuda a que es formin camarilles rivals.
  • Distribució en “U”: quan el moderador pretengui moure dins del grup i controlar visualment en la seva totalitat. Estimula les respostes, encara que pot ocasionar bàndols enfrontats i focs creuats.
  • Distribució en files: quan es pretén evitar discussions personalistes i que les opinions es defensin de forma aparellada. Té l’inconvenient que afavoreix opinions enfrontades entre els assistents.

connectatfacebookesp_ Hoy queremos compartir un post de Maria Valls Arnau que nos explica como sentarnos en una reunión. En la decisión de elegir una u otra distribución intervienen varios factores, como el carácter que se le quiera dar a la reunión, el número de personas que vayan a participar o los recursos que disponga la sala para el desarrollo de la reunión, como elementos audiovisuales, iluminación, sonoridad, etcétera. Pero cada una de estas disposiciones aporta un tipo de mensaje diferente.

  • Distribución en círculo: los participantes tienen un control visual óptimo y pueden opinar. Aporta uniformidad de puestos y estatus y es adecuada para evitar la formación de bandos rivales o parejas aisladas.
  • Distribución en cuadro: todas las posiciones tienen la misma relevancia y ninguno de los participantes está en una posición de predominio, favoreciendo de esta forma que todas las opiniones tengan el mismo valor.No obstante, no es aconsejable para reuniones rutinarias, pues con este tipo de distribución es difícil el contacto visual entre los cuatro lados de la mesa.
  • Distribución en rectángulo: en ocasiones es la única alternativa posible debido a la estructura de la sala, pues en salas estrechas sólo cabe este tipo de disposición.Tiene algunos inconvenientes, como que se impide la visibilidad de aproximadamente la mitad de los asistentes, favorece que se creen bandos rivales y da lugar a que se generen posiciones opuestas hacia al director, ya sea de proximidad o de alejamiento.
  • Distribución en semicírculo: cuando el objetivo sea el trabajo en pequeños grupos, pues facilita la concentración. Sin embargo, ayuda a que se formen camarillas rivales.
  • Distribución en “U”: cuando el moderador pretenda moverse dentro del grupo y controlarlo visualmente en su totalidad. Estimula las respuestas, aunque puede ocasionar bandos enfrentados y fuegos cruzados.
  • Distribución en filas: cuando se pretende evitar discusiones personalistas y que las opiniones se defiendan de forma emparejada. Tiene el inconveniente de que favorece opiniones enfrentadas entre los asistentes.
  • Distribución en hilera: es la más apropiada cuando lo que se pretende es informar al grupo, pues aporta anonimato y formalidad a los participantes. Es conveniente para las intervenciones cargadas de contenido relevante, pues obliga al moderador al monólogo, creando un ambiente de conferencia magistral.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s