social media

Impact of Social Media on news

MiM Comunicació va participar a un estudi sobre la influència del Social Media en l’elaboració de noticies, un estudi impulsat per ING. Avui us presentem els resultats a través d’una infografia. Les 5 idees principals de l’estudi són:

  1. Un terç dels periodistes creu que els missatges dels mitjans socials no són una font fiable d’informació. Tot i això, la meitat dels periodistes afirma que els social media són la seva principal font d’informació.
  2. Sorprenentment, la meitat dels periodistes consideren que l’opinió dels consumidors és més fiable que una declaració d’una organització.
  3. Cada cop costa més comprovar i reafirmar els fets i noticies per la immediatesa de la publicació. Només el 20% dels periodistes sempre comprova els seus fets abans de publicar.
  4. Els periodistes (60%) van dir que se senten menys obligats per les normes periodístiques en mitjans socials que amb els mitjans de comunicació tradicionals, com un article de diari. Actuen de manera diferent en les xarxes socials que en els mitjans de comunicació tradicionals, compartint la seva opinió personal més obertament en els mitjans socials.
  5. Professionals de relacions públiques holandeses s’estan quedant enrere en comparació dels seus homòlegs internacionals. Als Països Baixos l’atenció se centra en l’enviament de notícies, mentre que a nivell internacional es presta més atenció al diàleg i el contacte directe amb els periodistes i els consumidors a través dels mitjans de comunicació social.

Podeu trobar l’estudi, aquí.

slide-1-638

esp_MiM Comunicació participó en un estudio sobre la influencia del Social Media en la elaboración de noticias, un estudio impulsado por ING. Hoy os presentamos los resultados a través de una infografía. Las 5 ideas principales del estudio son:

  1. Un tercio de los periodistas cree que los mensajes de los medios sociales no son una fuente fiable de información. Sin embargo, la mitad de los periodistas afirma que los social media son su principal fuente de información.
  2. Sorprendentemente, la mitad de los periodistas consideran que la opinión de los consumidores es más fiable que una declaración de una organización.
  3. Cada vez cuesta más comprobar y reafirmar los hechos y noticias por la inmediatez de la publicación. Sólo el 20% de los periodistas siempre comprueba sus hechos antes de publicar.
  4. Los periodistas (60%) dijeron que se sienten menos obligados por las normas periodísticas en medios sociales que con los medios de comunicación tradicionales, como un artículo de periódico. Actúan de manera diferente en las redes sociales que en los medios de comunicación tradicionales, compartiendo su opinión personal más abiertamente en los medios sociales.
  5. Profesionales de relaciones públicas holandeses están quedando atrás en comparación con sus homólogos internacionales. En los Países Bajos la atención se centra en el envío de noticias, mientras que a nivel internacional se presta más atención al diálogo y el contacto directo con los periodistas y los consumidores a través de los medios de comunicación social.

Puede encontrar el estudio, aquí.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s