social media

Treballes l’engagement? / ¿Trabajas el engagement?

Com senyala la Wikipedia, Engagement és un terme de moda (que es pot expressar en català i espanyol perfectament) que es pot assimilar perfectament a compromís o implicació utilitzat en l’àmbit de les relacions laborals i la cultura organitzacional que s’identifica amb l’esforç voluntari per part dels treballadors d’una empresa o membres d’una organització. Un treballador engaged (compromès o implicat) és una persona que està totalment implicada en el seu treball i entusiasmada amb ell. Per tant en comunicació i màrqueting, engagement és el compromís amb els nostres clients/seguidors, la seva fidelitat.

L’engagement lluita per donar més importància al nivell d’interacció dels fans, enlloc de pensar nomès en aconseguir un major número de fans. Resumint, seria primar la qualitat davant la quantitat. L’engagement afavoreix:

  • Fidelització d’usuaris
  • Usuaris convertits en embaixadors de la marca
  • Ajuda a posicionar la marca a les xarxes socials
  • Major difusió del missatge de marca

Per aconseguir un major engagement a les xarxes socials, cal:

  • Continguts de qualitat
  • Incentivar la participació (amb jocs, promocions, preguntes, opinions…)
  • Estimular el desig de compartir

Per exemple, en el cas de Facebook, està comprovat que les publicacions amb fotografies tenen més impacte que les de text sol. També tenen molt bona interacció les preguntes. En el cas de Twitter, també els tuits amb fotografies són més seguits i més ara, que es poden publicar fins a 4 fotografies juntes. I no oblidis afegir un #hashtag!

http://humorgeeky.com/2012/10/un-chiste-geek-muy-malo/
http://humorgeeky.com/2012/10/un-chiste-geek-muy-malo/

esp_Como señala la Wikipedia, Engagement es un término de moda (que puede expresarse en catalán y español perfectamente) que se puede asimilar perfectamente a compromiso o implicación utilizado en el ámbito de las relaciones laborales y la cultura organizacional que se identifica con el esfuerzo voluntario por parte de los trabajadores de una empresa o miembros de una organización. Un trabajador engaged (comprometido o implicado) es una persona que está totalmente implicada en su trabajo y entusiasmada con él. Por lo tanto en comunicación y marketing, engagement es el compromiso con nuestros clientes / seguidores, su fidelidad.

El engagement lucha para dar más importancia al nivel de interacción de los fans, en lugar de pensar sólo en conseguir un mayor número de fans. Resumiendo, sería primar la calidad frente a la cantidad. El engagement favorece:

  • Fidelización de usuarios
  • Usuarios convertidos en embajadores de la marca
  • Ayuda a posicionar la marca en las redes sociales
  • Mayor difusión del mensaje de marca

Para conseguir un mayor engagement en las redes sociales, es necesario:

  • Contenidos de calidad
  • Incentivar la participación (con juegos, promociones, preguntas, opiniones …)
  • Estimular el deseo de compartir

Por ejemplo, en el caso de Facebook, está comprobado que las publicaciones con fotografías de mayor impacto que las de texto solo. También tienen muy buena interacción las preguntas. En el caso de Twitter, también los tuits con fotografías son más seguidos y más ahora, que se pueden publicar hasta 4 fotografías juntas. Y no olvides añadir un # hashtag!

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s