Community Manager · social media

Sortides laborals en Social Media / Salidas laborales en Social Media

Un dels futurs laborals dels periodistes, publicistes i comunicòlegs en general és el social media. Es tracta de nous perfils professionals centrats en la comunicació 2.0. Es tracta de llocs de treball molt específics i que per tant, requereixen una formació concreta. Us proposem una sèrie de perfils relacions amb aquest món:

Social Media Manager: és la figura responsable de dissenyar l’estratègia 2.0, analitzar i interpretar resultats i actuar en funció d’aquests. La principal diferència amb el Community Manager és que aquest últim és qui executa l’estratègia dissenyada pel social media manager. La seva tasca és similar al cap de màrqueting en l’àmbit 2.0.

Community Manager: persona encarregada de crear, gestionar i dinamitzar la imatge i la comunitat d’usuaris d’una empresa a Internet en les diferents plataformes i xarxes socials. És un expert en la gestió estratègica de la imatge i la comunicació digital, de la reputació online i relació amb bloggers, xarxes socials, portals, i altres llocs web. També és responsable d’avaluar i interpretar les tendències, informar els departaments interns, preparar informes periòdics sobre l’activitat de la marca en els entorns socials.

Social Media Analyst: aquest professional analitza les tendències del mercat en els mitjans socials. A més, és l’encarregat de recopilar totes les dades quantitatives i qualitatives relatives amb l’activitat dels internautes en els espais socials en els quals té presència l’empresa.

Digital Project Management: s’encarrega de la creació, desenvolupament i execució de projectes web i els seus continguts.

Especialista en SEO (Search Engine Optimizer): és el professional que s’encarrega d’aconseguir que un espai web aparegui en les primeres posicions dins dels resultats d’un motor de cerca per tal d’obtenir trànsit al lloc web de la marca.

Especialista en SEM (Search Engine Marketing): treballa en col·laboració amb el SEO i la seva principal funció és promocionar la marca en els motors de cerca a través de la compra d’enllaços patrocinats i publicitat contextual.

Assessor o consultor en màrqueting digital: professional independent que ofereix a altres empreses serveis com a especialista de màrqueting i investigacions de mercat, donant solucions per captar i fidelitzar clients, millorar la quota de mercat, dissenyar i optimitzar campanyes de publicitat i promoció, dissenyar plans de màrqueting, gestionar eines de control dels clients, fer anàlisis de la competència, dissenyar enquestes, etc.

E-commerce Managers: s’encarreguen del disseny i la creació d’una botiga online, promocionant mitjançant publicitat i posicionament web i gestionant diàriament.

http://noimportaelcolor.wordpress.com/2013/05/18/regalar-suenos/
http://noimportaelcolor.wordpress.com/2013/05/18/regalar-suenos/

esp_Uno de los futuros laborales de los periodistas, publicistas y comunicólogos en general es el social media. Se trata de nuevos perfiles profesionales centrados en la comunicación 2.0. Son puestos de trabajo muy específicos y que por tanto, requieren una formación concreta. Os proponemos una serie de perfiles relaciones con este mundo:

Social Media Manager: es la figura responsable de diseñar la estrategia 2.0, analizar e interpretar resultados y actuar en función de estos. La principal diferencia con el Community Manager es que este último es quien ejecuta la estrategia diseñada por el social media manager. Su tarea es similar al jefe de márketing en el ámbito 2.0.

Community Manager: persona encargada de crear, gestionar y dinamizar la imagen y la comunidad de usuarios de una empresa en Internet en las diferentes plataformas y redes sociales. Es un experto en la gestión estratégica de la imagen y la comunicación digital, de la reputación online y relación con bloggers, redes sociales, portales, y otros sitios Web. También es responsable de evaluar e interpretar las tendencias, informar a los departamentos internos, preparar informes periodicos sobre la actividad de la marca en los entornos sociales. 

Social Media Analyst: este profesional analiza las tendencias del mercado en los medios sociales.  Además, es el encargado de recopilar todos los datos cuantitativos y cualitativos relativos con la actividad de los internautas en los espacios sociales en los que tiene presencia la empresa.

Digital Project Management: se encarga de la creación, desarrollo y ejecución de proyectos web y sus contenidos.

Especialista en SEO (Search Engine Optimizer): es el profesional que se encarga  de conseguir que un espacio Web aparezca en las primeras posiciones dentro de los resultados de un motor de búsqueda con el fin de obtener tráfico en el sitio Web de la marca.

Especialista en SEM (Search Engine Marketing): trabaja en colaboración con el SEO y su principal función es promocionar la marca en los motores de búsqueda a través de la compra de enlaces patrocinados y publicidad contextual.

Asesor o consultor en marketing digital: profesional independiente que ofrece a otras empresas servicios como especialista de marketing e investigaciones de mercado, dando soluciones para captar y fidelizar clientes, mejorar la cuota de mercado, diseñar y optimizar campañas de publicidad y promoción, diseñar planes de marketing, gestionar herramientas de control de los clientes, hacer análisis de la competencia, diseñar encuentas, etc.

E-commerce Managers: se encargan del diseño y la creación de una tienda online, promocionándola mediante publicidad y posicionamiento web y gestionándola diariamente.

Fuente: http://www.gabycastellanos.com

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s