Publicitat

Coneixes el Branded Content? / ¿Conoces el Branded Content?

El Branded Content és una forma de publicitat que té com objectiu comunicar un missatge a través de contingut d’entreteniment. És a dir, informant divertint. Es tracta d’una tendència de màrqueting que apareix per la pèrdua d’efectivitat dels formats publicitaris convencionals. Amb aquest tipus de comunicació publicitària són els usuaris qui s’acosta al contingut.

Un dels primers exemples de branded content és Popeye. L’animació va ser un encàrrec el 1929 dels Productors d’Espinacs dels Estats Units per fomentar el consum d’aquesta verdura entre els nens. Els dibuixos animats van ser un èxit i va formar part de la ràdio, el cine i una sèrie de televisió. Així doncs no es tractava product placement d’espinacs, però s’estava promocionant aquest producte.

En paraules de Clara Ávila, consultora Social Media, el branded content “és una estratègia de continguts en què la marca és una part més d’aquesta experiència. Cerca entretenir al consumidor i no vendre-li un producte. Prima el missatge que llances als avantatges que tens, desdibuixem el que constitueix la publicitat i el que constitueix l’entreteniment. Des d’aquest punt tu guanyes engagement amb el teu usuari (perquè agrades) i fidelització (perquè et segueixen, perquè associen la teva marca a aquest contingut). Per aquest motiu, Àvila insisteix que “el branded content ha de ser innovador i sorprendre. És a dir, el teu missatge ha de ser una experiència, una cosa que agradi a l’usuari. Formats tradicionals perden pes, formats nous ho guanyen: aplicacions, vídeo, etc.

Coneixeu algun altre exemple?

http://copypeist.com/2005/09/03/publicidad-copia-adaptacion/
http://copypeist.com/2005/09/03/publicidad-copia-adaptacion/

esp_El Branded Content es una forma de publicidad que tiene como objetivo comunicar un mensaje a través de contenido de entretenimiento. Es decir, informando divirtiéndose. Se trata de una tendencia de marketing que aparece por la pérdida de efectividad de los formatos publicitarios convencionales. Con este tipo de comunicación publicitaria son los usuarios que se acercan al contenido.

Uno de los primeros ejemplos de branded content es Popeye. La animación fue un encargo en 1929 de los Productores de Espinacas de los Estados Unidos para fomentar el consumo de esta verdura entre los niños. Los dibujos animados fueron un éxito y formó parte de la radio, el cine y una serie de televisión. Así pues no se trataba product placement de espinacas, pero se estaba promocionando este producto.

En palabras de Clara Ávila, consultora Social Media, el branded content “es una estrategia de contenidos en el que la marca es una parte más de esta experiencia. Busca entretener al consumidor y no venderle un producto. Prima el mensaje que lanzas a las ventajas que tienes, desdibujamos lo que constituye la publicidad y lo que constituye el entretenimiento. Desde ese punto tú ganas engagement con tu usuario (porque gustas) y fidelización (porque te siguen, porque asocian tu marca a este contenido).” Por este motivo, Ávila insiste en que “el branded content tiene que ser innovador y sorprender. Es decir, tu mensaje tiene que ser una experiencia, algo que guste al usuario. Formatos tradicionales pierden peso, formatos nuevos lo ganan: aplicaciones, vídeo, etc.”

¿Conoces algun otro ejemplo?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s