audiovisual · Banco imágenes · Publicitat

La proporció àuria a la publicitat / La proporción áurea en la publicidad

La publicitat i les matemàtiques moltes vegades van més lligades del que pensem. Un exemple és la utilització del Número Auri.

El nombre Auri o Divina Proporció és una curiosa relació matemàtica present a la natura: a les nervadures de les fulles, en el gruix de les branques, en la closca de mol·luscs, en les llavors dels gira-sols, a les banyes de les cabres, fins i tot en el cos humà. En el Renaixement, els artistes s’inspiraven en aquesta proporció per donar-li als seus obres una bellesa especial ja que consideraven que el nombre auri és el que feia que una creació destaqués per la seva estètica i la seva bellesa. Leonardo Da Vinci va ser un d’aquests artistes i ho va fer amb obres tan conegudes com La Gioconda i L’home de Vitruvi.

Naturalment, la publicitat i el màrqueting també s’han apropat o han experimentat amb això. Com a exemples podem destacar: la targeta de crèdit, feta amb les proporcions àuries; moltíssims logos com el d’Apple, Pepsi, National Geografic, Toyota, BP i fins i tot l’ocell de Twitter.

Us convidem a veure’ls amb més detall a la pàgina de Designals.

proporcion-aurea

espiralesxp1esp_ La publicidad y las matemáticas muchas veces van más ligadas de lo que pensamos. Un ejemplo es la utilización del Número Áureo.

El Número Áureo, o Divina Proporción es una curiosa relación matemática presente en la naturaleza: en las nervaduras de las hojas, en el grosor de las ramas, en el caparazón de moluscos, en las semillas de los girasoles, en los cuernos de las cabras, incluso en el cuerpo humano. En el Renacimiento, los artistas se inspiraban en esta proporción para darle asus obras una belleza especial ya que consideraban que el número áureo es lo que hacia que una creación destacara por su estética y su belleza. Leonardo Da vinci fue uno de estos artistas y lo hizo con obras tan conocidas como La Gioconda y El hombre de Vitrubio.

Naturalmente, la publicidad y el márqueting también se han acercado o han experimentado con ello. Como ejemplos podemos destacar: la targeta de crédito, hecha con las proporciones áureas; muchísimos logos como el de Apple, Pepsi, National Geografic, Toyota, BP e incluso el pájaro de Twitter.

Os invitamos a verlos con más detalle en la página de Designals. 

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s