comunicacio · Marqueting

Notes de premsa digitals / Notas de prensa digitales

Reinventar-se o morir. Una frase que es pot aplicar en molts aspectes del dia a dia i avui també ho volem aplicar a les notes de premsa. El futur d’aquestes també passar per l’era digital. Per això, volem resumir-vos les aportacions de Maria Valls Arnau i donar noves idees sobre les notes de premsa.

  • S’han de penjar a la xarxa, en lloc d’enviar per correu electrònic, ja que és una manera d’augmentar el SEO de l’organització.
  • Les dades de contacte han d’incloure tota la part digital, tal com web, bloc, pàgina de Facebook, perfil de Linkedin i qualsevol altra plataforma digital en què l’empresa estigui inclosa.
  • En el text de les notes de premsa s’han de relacionar algunes paraules amb altres notícies ja emeses per l’organització perquè es pugui ampliar la informació.
  • El llenguatge fred i impersonal de les notes de premsa del segle XX ja no s’usa i es substitueix per un llenguatge més proper al públic, de manera que les notes de premsa van dirigides no només als mitjans de comunicació sinó a més els seguidors o públic de la pròpia empresa.
  • Les notes de premsa actuals han d’anar acompanyades de material audiovisual. Les fotos de qualitat ja no s’envien en pesats mails sinó que es pugen a un hosting que fins i tot pot ser Flickr, des d’on el periodista, blogger o client se les pot descarregar fàcilment i publicar-les. El mateix passa amb els talls de veu o vídeos, que poden pujar a Flickr o Youtube perquè els periodistes o clients se’ls puguin descarregar. És una manera de fer circular material audiovisual de l’empresa o organització per la xarxa i augmentar el SEO.
  • El material audiovisual ha de ser creatiu i original, ja que no només va dirigit a periodistes sinó al públic en general i circula per la xarxa perquè es pugui descarregar per qualsevol persona.
  • Les notes de premsa han de tenir marcadors, etiquetes o agregadors, així com l’estil de redacció transversal (llistats, sumaris, etc) i els continguts multimèdia propis de la Web Social.
  • També han de poder permetre la subscripció a elles i a futures notes de premsa mitjançant un feed RSS, per exemple.
  • Han d’incloure links a webs corporatives, perfils professionals, enciclopèdies en línia, informació addicional, enllaços a blogs relacionats amb el tema i tot el que es consideri interessant per a ampliar la informació, igual que els links ja citats a recursos audiovisuals ia altres notes de premsa que tinguin relació amb el tema i que ja s’hagin emès i es puguin relacionar.

Ho posareu en pràctica?

http://www.larioja.com/v/20110405/rioja-region/limitacion-velocidad-maxima-reduce-20110405.html
http://www.larioja.com/v/20110405/rioja-region/limitacion-velocidad-maxima-reduce-20110405.html

esp_Reinventarse o morir. Una frase que se puede aplicar en muchos aspectos del día a día y hoy también lo queremos aplicar a las notas de prensa. El futuro de estas también pasar por la era digital. Por ello, queremos resumir en cuenta las aportaciones de Maria Valls Arnau y dar nuevas ideas sobre las notas de prensa.

  • Se han de colgar en la red, en lugar de enviarlas mediante correo electrónico, pues es una manera de aumentar el SEO de la organización.
  • Los datos de contacto han de incluir toda la parte digital, tal como web, blog, página de Facebook, perfil de Linkedin y cualquier otra plataforma digital en la que la empresa esté incluida.
  • En el texto de las notas de prensa se han de relacionar algunas palabras con otras noticias ya emitidas por la organización para que se pueda ampliar la información.
  • El lenguaje frío e impersonal de las notas de prensa del siglo XX ya no se usa y se sustituye por un lenguaje más cercano al público, de manera que las notas de prensa van dirigidas no solo a los medios de comunicación sino además a los seguidores o público de la propia empresa.
  • Las notas de prensa actuales deben ir acompañadas de material audiovisual. Las fotos de calidad ya no se envían en pesados mails sino que se suben a un hosting que incluso puede ser Flickr, desde donde el periodista, blogger o cliente se las puede descargar fácilmente y publicarlas. Lo mismo ocurre con los cortes de voz o vídeos, que se pueden subir en Flickr o Youtube para que los periodistas o clientes se los puedan descargar. Es una manera de hacer circular material audiovisual de la empresa u organización por la red y aumentar el SEO.
  • El material audiovisual ha de ser creativo y original, pues no solo va dirigido a periodistas sino al público en general y circula por la red para que se pueda descargar por cualquier persona.
  • Las notas de prensa han de tener marcadores, etiquetas o agregadores, así como el estilo de redacción transversal (listados, sumarios, etc) y los contenidos multimedia propios de la Web Social.
  • También han de poder permitir la suscripción a ellas y a futuras notas de prensa mediante un feed en RSS, por ejemplo.
  • Deben de incluir links a webs corporativas, perfiles profesionales, enciclopedias on-line, información adicional, links a blogs relacionados con el tema y todo lo que se considere interesante para ampliar la información, al igual que los links ya citados a recursos audiovisuales y a otras notas de prensa que tengan relación con el tema y que ya se hayan emitido y se puedan relacionar.

Lo pondreis en práctica?

Fuente: Maria Valls Arnau

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s