Marqueting

Com utilitzar els colors a la venda online / Como utilizar los colores en la venta online

El color és una poderosa eina dins el màrqueting tradicional i, per tant, també hem d’aplicar els mateixos coneixements al màrqueting online. El color incrementa l’actitud de la marca. El 90% dels consumidors consideren més important l’apariència visual i el color dels productes que no l’olor, la textura o el so.

Cada civilització i cultura dóna una interpretació diferent als colors. El clàssic exemple és que a la cultura occidental la mort es representa amb el color negre mentre a la cultura japonesa el color que la simbolitza és el blanc i a sudafrica el color del dol és el vermell.

La simbologia dels colors a la cultura occidental és la següent:

  • Groc: optimisme, intel·ligència i joventut.
  • Vermell: energia. Dóna un missatge d’urgència i s’utilitza freqüentment en vendes de liquidació.
  • Blau: crea una sensació de confiança i seguretat, freqüentment utilitzat per bancs i negocis.
  • Verd:  salut, és usat per originar una sensació de relaxació a les botigues.
  • Taronja: agressivitatu, és utilitzat pels Call to Actions (botons de crida a l’acció) en els llocs de comerç electrònic.
  • Rosat: romàntic i femení, usat per al màrqueting de productes per a dones i joves.
  • Negre: poder i elegància, usat en les botigues de productes luxosos.

Segons el tipus de negoci també és important escollir la gamma de colors que utilitzarem:

  • Per a les compres impulsives:  taronja, negre, vermell i blau.
  • Per a les compres que tenen un pressupost pre decidit (bancs i grans superfícies): blau fosc i verd blavós.
  • Per a les compres tradicionlas (botigues de roba, per ex.): blanc, blau clar i rosa
www.canuelo.net
http://www.canuelo.net

esp- El color es una poderosa herramienta en el marketing tradicional y, por tanto, también debemos aplicar los mismos conocimientos en marketing online. El color incrementa la actitud de la marca. El 90% de los consumidores consideran más importante la apariencia visual y el color de los productos que no el olor, la textura o el sonido.

Cada civilización y cultura da una interpretación diferente a los colores. El clásico ejemplo es que en la cultura occidental la muerte se representa el color negro mientras en la cultura japonesa el color que la simboliza es el blanco ya sudafrica el color del luto es el rojo.

La simbología de los colores en la cultura occidental es la siguiente:

  • Amarillo: optimismo, inteligencia y juventud.
  • Rojo: energía. Da un mensaje de urgencia y se utiliza frecuentemente en ventas de liquidación.
  • Azul: crea una sensación de confianza y seguridad, frecuentemente utilizado por bancos e negocios.
  • Verde: salud, es usado para originar una sensación de relajación en las tiendas.
  • Naranja: agressivitatu, es utilizado por los Call to Actions (botones de llamada a la acción) en los sitios de comercio electrónico.
  • Rosado: romántico y femenino, usado para el marketing de productos para las mujeres y jóvenes.
  • Negro: poder y elegancia, usado en las tiendas de productos lujosos.

Según el tipo de negocio también es importante elegir la gama de colores que utilizaremos:

  • Para las compras impulsivas: naranja, negro, rojo y azul.
  • Por las compras que tienen un presupuesto pre decidido (bancos e grandes superficies): azul oscuro y verde azulado.
  • Para las compras tradicionlas (tiendas de ropa, por ej.): Blanco, azul claro y rosa

Font: Bloc Juan Carlos Mejía Llano

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s