Community Manager

Les 8 cares d’un ‘community manager’/ Las 8 caras de un ‘community manager’

Avui farem un post més visual i entretingut que no pas formatiu.  L’entrada està dirigida als Community Manager, gaudiu de la infografia.

Al matí

1. Detectiu
Durant les primeres hores del dia, els ‘community managers’ tenen la “gorra” de Sherlock Holmes per intentar identificar i solucionar problemes i buscar el suport del departament tècnic si és necessari.

2. Animadora
Un ‘community manager’ ha de desplegar la mateixa energia que posa un presentadora donant ànims al seu equip per promoure les interaccions entre marques i clients en les xarxes socials.

A la tarda …

3. Terapeuta
Els ‘community managers’ han de mostrar empatia pels membres de la comunitat virtual que estan gestionant. Necessiten guanyar-se la confiança de la comunitat, disculpar-se quan cal, proporcionar consells i també escoltar atentament les seves crítiques.

4. Traductor
Lamentablement no tothom parla la mateixa llengua. Per això, els ‘community managers’ han d’exercir d’intèrprets i ser capaços de traslladar adequadament les demandes del consumidor als equips de desenvolupament de productes de les marques. De la mateixa manera, han de tenir també l’habilitat de convertir el llenguatge “geek” d’aquests equips de desenvolupament en llenguatge comprensible per al consumidor del carrer.

5. Diplomàtic
Comunicar notícies al consumidor en situacions complicades no és gens fàcil. Per això, cal que el ‘community manager’ estigui armat de molta paciència i diplomàcia per evitar ferir sensibilitats.

A la nit …

6. Cowboy
Quan cau la nit, la Web Social es converteix sovint el Salvatge Oest, en un món on no hi ha regles i tothom fa el que vol. En aquests casos, el ‘community manager’ ha d’assumir el paper de cowboy i domesticar en la mesura del possible al “ramat”.

7. Analista
Per prendre el pols a la comunitat que dirigeixen, els ‘community managers’ han de ser capaços de llegir i analitzar les mètriques d’interacció amb el consumidor. Les anàlisis són necessaris per optimitzar estratègies de futur en les xarxes socials.

8. Autor
Des de l’alba fins al vespre, els ‘community managers’ estan escrivint. Escriuen articles per blocs, respostes en fòrums i anuncis a Facebook. Estan generant constantment contingut únic que reflecteix la veu de la marca.

http://www.marketingdirecto.com/actualidad/checklists/las-8-caras-de-un-community-manager/
http://www.marketingdirecto.com/actualidad/checklists/las-8-caras-de-un-community-manager/

esp_ Hoy haremos un post más visual y entretenido que no formativo. La entrada está dirigida a los Community Manager, disfrutad de la infografía.

Por la mañana…

1. Detective
Durante las primeras horas del día, los ‘community managers’ se ponen la “gorra” de Sherlock Holmes para tratar de identificar y solucionar problemas y buscar el apoyo del departamento técnico si es necesario.

2. Animadora
Un ‘community manager’ debe desplegar la misma energía que pone una animadora dando ánimos a su equipo para promover las interacciones entre marcas y clientes en las redes sociales.

Por la tarde…

3. Terapeuta
Los ‘community managers’ tienen que mostrar empatía por los miembros de la comunidad virtual que están gestionando. Necesitan ganarse la confianza de la comunidad, disculparse cuando es necesario, proporcionar consejos y también escuchar atentamente sus críticas.

4. Traductor
Lamentablemente no todo el mundo habla el mismo idioma. Por eso, los ‘community managers’ tienen que ejercer de intérpretes y ser capaces de trasladar adecuadamente las demandas del consumidor a los equipos de desarrollo de productos de las marcas. De igual manera, deben tener también la habilidad de convertir el lenguaje “geek” de estos equipos de desarrollo en lenguaje comprensible para el consumidor de a pie.

5. Diplomático
Comunicar noticias al consumidor en situaciones complicadas no es nada fácil. Por eso, es necesario que el ‘community manager’ esté armado de mucha paciencia y diplomacia para evitar herir sensibilidades.

Por la noche…

6. Cowboy
Cuando cae la noche, la Web Social se convierte a menudo el Salvaje Oeste, en un mundo donde no hay reglas y todo el mundo hace lo que le place. En estos casos, el ‘community manager’ debe asumir el papel de cowboy y domesticar en la medida de lo posible al “rebaño”.

7. Analista
Para tomar el pulso a la comunidad que dirigen, los ‘community managers’ tienen que ser capaces de leer y analizar las métricas de interacción con el consumidor. Los análisis son necesarios para optimizar estrategias de futuro en las redes sociales.

8. Autor
Desde el amanecer hasta el anochecer, los ‘community managers’ están escribiendo. Escriben artículos para blogs, respuestas en foros y anuncios en Facebook. Están generando constantemente contenido único que refleja la voz de la marca.

Fuente: Marketingdirecto.com

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