Facebook

Facebook copiara #hashtag

Segons ha informat El País, Facebook incorporarà el símbol del hashtag (#), inventat per Twitter per millorar les recerques i agrupar els comentaris sobre un mateix tema. La famosa senyal permet als usuaris de Twitter seguir fàcilment un tema d’actualitat sense necessitat d’obrir un cercador. El hashtag seguit de la paraula clau en qüestió és una eina molt còmoda per saber tot el que s’escriu i es comenta en aquesta xarxa sobre un tema en particular.

The Wall Street Journal adverteix que el hashtag no serà introduït immediatament en Facebook, encara que sí l’adoptaran per agrupar els comentaris. Seria un complement al cercador intern, llançat al gener, i que mostra un històric dels missatges, fotos o vídeos, oberts o que accepta un usuari, així com els “m’agrada” que han introduït sobre una qüestió o servei. Aquest cercador no ensenya els comentaris que s’estan generant en aquest instant.

El reeixit hashtag no va ser, però, alguna cosa programada i pensada pels creadors de Twitter, sinó que va ser la pròpia comunitat d’usuaris dels que van començar a publicar aquest símbol per ancorar o unir comentaris. Amb el temps han anat ampliant les seves funcions, i la comunitat programa els dilluns el # MM (music monday) per destacar una cançó a Twitter, i el # FF (follow friday) els divendres per recomanar a gent a la que val la pena seguir .

521415_543173282389856_1780530817_n

esp_Según ha informado El País, Facebook incorporará el símbolo del hashtag (#), inventado por Twitter  para mejorar las búsquedas y agrupar los comentarios sobre un mismo tema. La famosa almohadilla permite a los usuarios de Twitter seguir fácilmente un tema de actualidad sin necesidad de abrir un buscador. El hashtag seguido de la palabra clave en cuestión es una herramienta muy cómoda para saber todo lo que se escribe y se comenta en esa red sobre un tema en particular.

The Wall Street Journal advierte que el hashtag no será introducido inmediatamente en Facebook, aunque sí lo adoptarán para agrupar los comentarios. Sería un complemento al buscador interno, lanzado en enero, y que muestra un histórico de los mensajes, fotos o vídeos, abiertos o que acepta un usuario, así como los “me gusta” que han introducido sobre una cuestión o servicio. Ese buscador no enseña los comentarios que se están generando en este instante.

El exitoso hashtag no fue, sin embargo, algo programado y pensado por los creadores de Twitter, sino que fue la propia comunidad de usuarios los que comenzaron a publicar este símbolo para anclar o aunar comentarios. Con el tiempo han ido ampliándose sus funciones, y la comunidad programa los lunes el #MM (music monday) para destacar una canción en Twitter, y el #FF (follow friday) los viernes para recomendar a gente a la que vale la pena seguir.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s