comunicacio · Uncategorized

La importància d’escriure bé / La importancia de escribir bien

Una de les bases de la comunicació és l’escriptura. Perquè a través del que escribim, també donem imatge de marca. Com diuen a contunegocio.es, una bona redacció obre portes. Aspectes a tenir en compte: faltes ortogràfiques, correcció gramatical, estructura del text… Regles bàsiques:

  • Sigues directe. Pensa en el teu temps i en el dels teus lectors. La claredat és una virtut. Els textos han de ser clars, concisos i accessibles al públic general. Evita els girs i les metàfores. Utilitza preferentment les frases curtes i evita les subordinades. Les negacions i les dobles negacions dificulten la comprensió del text.
  • Segueix la primera regla de la gramàtica: subjecte + verb + predicat. Procura que cada paràgraf desenvolupi només una idea. Facilita la comprensió d’un text, sobretot quan es llegeix a la pantalla.
  • Respon a les preguntes clau: Qui, què, com, on, quan i per què. Confirma que cada text inclou la informació essencial i el detall de les dades. Si no, hauràs d’enviar un segon document o rebre trucades per aclarir els detalls. Això succeeix més habitualment del que pensem.
  • Empra un llenguatge professional. No abusis dels tecnicismes i evita l’argot o les paraules de moda. Acaben per no significar res per a qui està llegint un text.
  • Deixa reposar el text. No enviïs el primer que se’t passi. Escriu el document. Envia’l a un amic i que el llegeixi. Ell veurà errors que se’ns van escapar. Millor editar abans que haver de corregir un fullet ja editat.
  • Simplifica el format. Les negretes, el subratllat, les cursives, les majúscules o el WordArt aporten poc valor al lector. Pensa quina idea vols ressaltar i fes-ho. No cal que facis servir set colors.
  • Contracta serveis professionals. La redacció i l’edició d’un text no és un servei car. Considera’l una inversió més per reforçar la teva imatge. Segur que hi ha periodistes especialitzats en la teva activitat econòmica que poden revisar el text i dotar-lo d’un cert valor afegit.

150429_303078929818716_1821691084_n

esp_Una de las bases de la comunicación es la escritura. Porque a través de lo que escribimos, también damos imagen de marca. Como dicen en contunegocio.es, una buena redacción abre puertas. Aspectos a tener en cuenta: faltas ortográficas, corrección gramatical, estructura del texto … Reglas básicas:

  • Sé directo. Piensa en tu tiempo y en el de tus lectores. La claridad es una virtud. Los textos deben ser claros, concisos y accesibles al público general. Evita los giros y las metáforas. Utiliza preferentemente las frases cortas y evita las subordinadas. Las negaciones y las dobles negaciones dificultan la comprensión del texto.
  • Sigue la primera regla de la gramática: sujeto verbo predicado. Procura que cada párrafo desarrolle sólo una idea. Facilita la comprensión de un texto, sobre todo cuando se lee en la pantalla.
  • Responde a las preguntas clave: ¿Quién, qué, cómo, dónde, cuándo y por qué. Confirma que cada texto incluye la información esencial y el detalle de los datos. Si no, deberás enviar un segundo documento o recibir llamadas para aclarar los detalles. Esto sucede más habitualmente de lo que pensamos.
  • Emplea un lenguaje profesional. No abuses de los tecnicismos y evita la jerga o las palabras de moda. Acaban por no significar nada para quien está leyendo un texto.
  • Deja reposar el texto. No envíes el primero que se te ocurra. Escribe el documento. Enviar a un amigo y que lo lea. Él verá errores que se nos escaparon. Mejor editar antes que tener que corregir un folleto ya editado.
  • Simplifica el formato. Las negritas, el subrayado, las cursivas, mayúsculas o WordArt aportan poco valor al lector. Piensa qué idea vuelos resaltar y hazlo. No es necesario que uses siete colores.
  • Contrata servicios profesionales. La redacción y la edición de un texto no es un servicio caro. Considéralo una inversión más para reforzar tu imagen. Seguro que hay periodistas especializados en tu actividad económica que pueden revisar el texto y dotarlo de un cierto valor añadido.

Links: contunegocio.es, HBR

2 thoughts on “La importància d’escriure bé / La importancia de escribir bien

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s