comunicacio

Externalitzar la comunicació corporativa / Externalizar la comunicación corporativa

Una de les conseqüències de l’actual cojuntura econòmica és la reducció de plantilles. Molts departaments s’han quedat amb pocs treballadors i fins i tot han desaparegut. El cas del departament de comunicació és d’un d’ells. Una de les opcions és externalitzar la comunicació de l’empresa.

Es pot externalitzar l’operativa de la relació amb els mitjans de comunicació, la publicitat i el branding, l’organització d’esdeveniments, la imatge corporativa, la tàctica de la comunicació en línia o el protocol. És bo demanar ajuda (i formació, si és el cas) experta i externa en àrees que no són d’expertise o als quals, simplement, no s’arriba. Però cal mantenir algú de l’empresa en comunicació directa amb els proveïdors: per exposar-los l’ànima de l’empresa, objectius, target… Com senyala Carme Gibert, “no es pot externalitzar ni l’estratègia de comunicació – perquè és transversal i inherent a la direcció – ni tampoc la creació de la reputació, el posicionament o la responsabilitat social corporativa. Són intangibles massa nuclears, que formen part de l’ADN de qualsevol projecte”.

Per tot això, cal tenir en compte si és millor opció prescindir dels nostres treballadors o mantenir un mínim de plantilla i igualment subcontractar alguns serveis.

http://paulapussetto.wordpress.com/2009/03/17/hello-world/
http://paulapussetto.wordpress.com/2009/03/17/hello-world/

esp_Una de las consecuencias de la actual coyuntura económica es la reducción de plantillas. Muchos departamentos han quedado con pocos trabajadores e incluso han desaparecido. El caso del departamento de comunicación es de uno de ellos. Una de las opciones es externalizar la comunicación de la empresa.

Se puede externalizar la operativa de la relación con los medios de comunicación, la publicidad y el branding, la organización de eventos, la imagen corporativa, la táctica de la comunicación en línea o el protocolo. Es bueno pedir ayuda (y formación, en su caso) experta y externa en áreas que no son de expertise o los que, simplemente, no llega. Pero hay que mantener a alguien de la empresa en comunicación directa con los proveedores: para exponerlos el alma de la empresa, objetivos, target … Como señala Carmen Gibert, “no se puede externalizar ni la estrategia de comunicación – porque es transversal e inherente a la dirección – ni tampoco la creación de la reputación, el posicionamiento o la responsabilidad social corporativa. Son intangibles demasiado nucleares, que forman parte del ADN de cualquier proyecto “.

Por todo ello, hay que tener en cuenta si es mejor opción prescindir de nuestros trabajadores o mantener un mínimo de plantilla e igualmente subcontratar algunos servicios.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s