comunicacio · Marqueting

Teoria dels sis graus de separació / Teoría de los seis grados de separación

Avui us volem presentar la teoria dels sis graus de separació i un especial cas per trobar feina.  Sis graus de separació és una teoria que intenta provar la dita “el món és un mocador”, dit d’una altra manera, que qualsevol persona pot estar connectat a qualsevol altra persona del planeta a través d’una cadena de coneguts que no té més de cinc intermediaris (connectant a dues persones amb només sis enllaços).

Miquiel Das, un jove belga instal·lat a Barcelona i expert en Màrqueting i Comunicació Online, que després de 6 intensos mesos buscant feina, va decidir optar per una curiosa i efectiva alternativa per aconseguir-ho: la Teoria dels 6 Graus de Separació. Das es va convèncer que aquesta era la fórmula perfecta per arribar a aquesta persona que pogués oferir-li un lloc de treball. Per aquest motiu se li ocorregués la idea que amb només 3 targetes de visita, podia aconseguir-ho. La targeta contenia un breu text de presentació sobre si mateix, on convidava el receptor a enviar un missatge i formar així part del seu projecte. Prèviament, havia lliurat les targetes a 3 contactes seus que alhora havien de lliurar-la a altres 3 amics, per crear els 6 nivells i multiplicar les possibilitats d’aconseguir el seu objectiu. Una idea original que li va sorgir perquè “un dia a Facebook vaig veure una targeta de visita divertida i vaig recordar la teoria dels 6 graus de separació”.

Finalment la targeta passar per 16 mans diferents, entre elles per les del famós presentador Andreu Buenafuente i les del jove i conegut emprenedor, Pau García-Milà. Un total de 1.412 quilòmetres recorreguts d’un viatge que va ser seguint a través del web que va crear per difondre la campanya que ell mateix va denominar com “El viatge de la meva targeta”. Una web en la que a manera de blog, informava al detall de les últimes novetats sobre la seva recerca de feina, amb publicacions que incloïen fotos i mapes sobre les persones a les que els arribava i el recorregut de les targetes.

També va utilitzar les xarxes socials per difondre el seu projecte, fins arribar a aconseguir més de 6.000 visites i de 700 seguidors a la seva pàgina de fans de Facebook, i un total de 357 persones van escriure sobre # elviajedemitarjeta a Twitter. Dades que han posat de manifest l’interès per aquesta iniciativa i la competència de Das com professional del sector, creant la seva pròpia campanya de branding.

Stephen Hawkings y dios

esp_ Hoy os queremos presentar la teoría de los seis grados de separación y un especial caso para encontrar trabajo. Seis grados de separación es una teoría que intenta probar el dicho “el mundo es un pañuelo”, dicho de otro modo, que cualquier persona puede estar conectado a cualquier otra persona del planeta a través de una cadena de conocidos que no tiene más de cinco intermediarios (conectando a dos personas con sólo seis enlaces).

Miquiel Das, un joven belga instalado en Barcelona y experto en Marketing y Comunicación Online, que después de 6 intensos meses buscando trabajo, decidió optar por una curiosa y efectiva alternativa para conseguirlo: la Teoría de los 6 Grados de Separación. Das se convenció de que esta era la fórmula perfecta para llegar a esta persona que pudiera ofrecerle un puesto de trabajo. Por este motivo se le ocurriera la idea de que con sólo 3 tarjetas de visita, podía conseguirlo. La tarjeta contenía un breve texto de presentación sobre sí mismo, donde invitaba al receptor a enviar un mensaje y formar así parte de su proyecto. Previamente, había entregado las tarjetas a 3 contactos suyos que al mismo tiempo debían entregarla a otros 3 amigos, para crear los 6 niveles y multiplicar las posibilidades de conseguir su objetivo. Una idea original que le surgió porque “un día en Facebook vi una tarjeta de visita divertida y recordé la teoría de los 6 grados de separación”.

Finalmente la tarjeta pasó por 16 manos distintas, entre ellas por las del famoso presentador Andreu Buenafuente y las del joven y conocido emprendedor, Pau García-Milà. Un total de 1.412 kilómetros recorridos de un viaje que fue siguiendo a través de la web que creó para difundir la campaña que él mismo denominó como “El viaje de mi tarjeta”. Una web en la que a modo de blog, informaba al detalle de las últimas novedades sobre su búsqueda de empleo, con publicaciones que incluían fotos y mapas sobre las personas a las que les llegaba y el recorrido de las tarjetas.

También utilizó las redes sociales para difundir su proyecto, hasta llegar a alcanzar más de 6.000 visitas y de 700 seguidores en su página de fans de Facebook, y un total de 357 personas escribieron sobre # elviajedemitarjeta en Twitter. Datos que han puesto de manifiesto el interés por esta iniciativa y la competencia de Das como profesional del sector, creando su propia campaña de branding.

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