RRHH

Com ser un bon cap i no morir en l’intent / Como ser un buen jefe y no morir en el intento

Us heu plantejat mai com ser un bon cap a la feina?  Heu pensat què tenen en comú els caps que ens agraden i els que no ens agraden?

A Territorio profesional ens fan les recomanacions següents:

1. Acaba amb el control absolut de tot el que passa al teu voltant. Deixa una mica de llibertat a la gent que treballa amb tu. Procura que se sentin lliures per aportar tota la seva creativitat.

2. Acaba amb passejar-te per la teva oficina i observar el que fan tots els teus treballadors. Estar present no és suficient per assegurar-te que els teus empleats rendeixen. En canvi, fes alguna cosa similar però de manera més humana: parla amb els teus treballadors, interessa’t pel que fan i comparteix resultats amb ells.

3. No pretenguis saber-ho tot. Reconeix que no ets una màquina i no vagis a fardar davant de la teva gent. En canvi, escull bons empleats per poder saber-ho tot i consulta els teus dubtes amb freqüència per cultivar la cooperació.

4. Acaba amb la tolerància zero als errors. Assumeix que tots som humans i deixa que la gent faci proves. Només d’aquesta manera aconseguiràs que hagin canvis creatius a la teva empresa. A més, si permets que la gent falli, la gent serà més transparent i tot el col · lectiu podrà aprendre dels errors del grup.

5. Acaba amb fixar-te únicament en el compte de resultats. Pensa també en les persones i tot el que aporten al teu negoci. Fixa’t també en els teus clients i intenta crear una marca i servei de confiança.

6. Acaba amb el només cal que facis el teu treball assignat. Això és només per a treballadors mediocres. El que has de fer és buscar el millor personal, cuidar-lo i formar-lo perquè creixi mentre fa créixer a la teva companyia.

7. Acaba amb invertir només en tecnologia i eficiència. El que has de fer és invertir en el teu equip de persones.

8. Acaba amb forçar canvis en la teva gent. En canvi, busca que la teva pròpia gent generi i sigui artífex del canvi. Escolta al teu equip i valora les seves idees per millorar.

9. Acaba oferint menjar escombraries i passa a donar aliments saludables i gratuïts.

10. Acaba amb les recompenses merament econòmiques. Recompensa al teu equip amb el tracte humà i reforça les recompenses amb experiències especials com viatges o escapades romàntiques.

esp_¿Os habéis planteado como ser un buen líder en el trabajo?¿ Habéis pensado qué tienen en común los jefes que nos gustan y los que no nos gustan?

En Territorio profesional nos hacen las siguientes recomendaciones:

1. Acaba con el control absoluto de todo lo que pasa a tu alrededor. Deja un poco de rienda a la gente que trabaja contigo. Procura que se sientan libres para aportar toda su creatividad.

2. Acaba con pasearte por tu oficina y observar lo que hacen todos tus empleados. Estar presente no es suficiente para asegurarte que tus empleados rinden. En cambio, haz algo similar pero de forma más humana: habla con tus empleados, interésate por lo que hacen y comparte resultados con ellos.

3. No pretendas saberlo todo. Reconoce que no eres una máquina y no vayas a fardar delante de tu gente. En cambio, escoge a buenos empleados para poder saberlo todo y consulta tus dudas con frecuencia para cultivar la cooperación.

4. Acaba con la tolerancia cero a los errores. Asume que todos somos humanos y deja que la gente haga pruebas. Solo de esta forma conseguirás que hayan cambios creativos en tu empresa. Además, si permites que la gente falle, la gente será más transparente y todo el colectivo podrá aprender de los errores del grupo.

5. Acaba con fijarte únicamente en la cuenta de resultados. Piensa también en las personas y todo lo que aportan a tu negocio. Fíjate también en tus clientes e intenta crear una marca y servicio de confianza.

6. Acaba con el basta con que hagas tu trabajo asignado. Esto es solo para trabajadores mediocres. Lo que debes hacer es buscar al mejor personal, cuidarlo y formarlo para que crezca mientras hace crecer a tu compañía.

7. Acaba con invertir solo en tecnología y eficiencia. Lo que debes hacer es invertir en tu equipo de personas.

8. Acaba con forzar cambios en tu gente. En Cambio, busca que tu propia gente genere y sea artífice del cambio. Escucha a tu equipo y valora sus ideas para mejorar.

9. Acaba ofreciendo comida basura y pasa a dar alimentos saludables y gratuitos.

10. Acaba con las recompensas meramente económicas. Recompensa a tu equipo con el trato humano y refuerza las recompensas con experiencias especiales como viajes o escapadas románticas.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s