comunicacio · Diccionari-Manual · idiomes · Marqueting

Ja m’estàs insultant? / ¿Ya me estás insultando?

Ja sabeu que de tant en tant ens agrada fer de “diccionaris” i explicar quatre conceptes dels que es fan servir per la xarxa i que no tots coneixem, encara que molts les facin servir com si haguessin nascut amb elles a la boca. Quan estudiavem periodisme ens van dir que haviem de fugir dels anglicismes i dels tecnicismes, però fa uns anys (sobretot des que tot és 2.0) es considera que no ets modern si només parles en català o castellà i no fas servir sigles o “paraulotes” en anglès. Com deia un amic meu: – “Ja m’estàs insultant?” 😉

Avui mirarem dues “paraulotes” que tenen a veure amb el joc utilitzat com a eina de marqueting:

Gamificació: és utitlitzar jocs en ambients on no s’utilitza prioritariament o utilitzar tècniques de joc per a fer mercadotècnia: recompenses, continguts gratuïts, etc. La paraula correcta en els nostre idioma és: ludificació o juguetització.

Advergaming: utilitzar videojocs per crear marca de producte. És el que ahuriem d’anomenar com a Joc publicitari.

Esp.– Ya sabéis que de vez en cuando nos gusta hacer de “diccionarios” y explicar cuatro conceptos de los que se usan para la red y que no todos conocemos, aunque muchos las utilicen como si hubieran nacido con ellas en la boca. Cuando estudiábamos periodismo nos dijeron que teníamos que huir de los anglicismos y los tecnicismos, pero hace unos años (sobre todo desde que todo es 2.0) se considera que no eres moderno si sólo hablas en catalán o castellano y no usas siglas o “palabrotas” en inglés. Como decía un amigo mío: – “Ya me estás insultando?” 😉

Hoy miraremos dos “palabrotas” que tienen que ver con el juego utilizado como herramienta de marketing:

Gamificación: es utitlitzar juegos en ambientes donde no se utiliza prioritariamente o utilizar técnicas de juego para hacer mercadotecnia: recompensas, contenidos gratuitos, etc. La palabra correcta en nuestro idioma es: ludificación o juguetitzación.

Advergaming: utilizar videojuegos para crear marca de producto. Es lo que deberíamos nombrar como Juego publicitario.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s