comunicacio · Diccionari-Manual · idiomes · Marqueting

Ja m’estàs insultant? / ¿Ya me estás insultando?

Ja sabeu que de tant en tant ens agrada fer de “diccionaris” i explicar quatre conceptes dels que es fan servir per la xarxa i que no tots coneixem, encara que molts les facin servir com si haguessin nascut amb elles a la boca. Quan estudiavem periodisme ens van dir que haviem de fugir dels anglicismes i dels tecnicismes, però fa uns anys (sobretot des que tot és 2.0) es considera que no ets modern si només parles en català o castellà i no fas servir sigles o “paraulotes” en anglès. Com deia un amic meu: – “Ja m’estàs insultant?” 😉

Avui mirarem dues “paraulotes” que tenen a veure amb el joc utilitzat com a eina de marqueting:

Gamificació: és utitlitzar jocs en ambients on no s’utilitza prioritariament o utilitzar tècniques de joc per a fer mercadotècnia: recompenses, continguts gratuïts, etc. La paraula correcta en els nostre idioma és: ludificació o juguetització.

Advergaming: utilitzar videojocs per crear marca de producte. És el que ahuriem d’anomenar com a Joc publicitari.

Esp.– Ya sabéis que de vez en cuando nos gusta hacer de “diccionarios” y explicar cuatro conceptos de los que se usan para la red y que no todos conocemos, aunque muchos las utilicen como si hubieran nacido con ellas en la boca. Cuando estudiábamos periodismo nos dijeron que teníamos que huir de los anglicismos y los tecnicismos, pero hace unos años (sobre todo desde que todo es 2.0) se considera que no eres moderno si sólo hablas en catalán o castellano y no usas siglas o “palabrotas” en inglés. Como decía un amigo mío: – “Ya me estás insultando?” 😉

Hoy miraremos dos “palabrotas” que tienen que ver con el juego utilizado como herramienta de marketing:

Gamificación: es utitlitzar juegos en ambientes donde no se utiliza prioritariamente o utilizar técnicas de juego para hacer mercadotecnia: recompensas, contenidos gratuitos, etc. La palabra correcta en nuestro idioma es: ludificación o juguetitzación.

Advergaming: utilizar videojuegos para crear marca de producto. Es lo que deberíamos nombrar como Juego publicitario.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s