Facebook · social media · Twitter · Uncategorized

Quin és el retorn de la meva inversió? / Cuál es el retorno de mi inversión?

Avui hem decidit deixar el títol amb una incògnita. ROI? Què és el ROI? Doncs el retorn de la inversió (les sigles corresponen al nom en anglès return of investment), en el nostre cas,  el retorn de la inversió de les estratègies desenvolupades als social media. Es tracta d’un valor molt important pels petits i grans empresars i més en l’actual època econòmica, que és calcula en %. Per exemple, si hem fet una inversió de 1.000€ i hem obtingut un benefici de 5.000€, el ROI és calcula 5.000€-1.000€, dividit per 1.000. El resultat és un ROI del 4%. Per saber el percentatge de beneficis de la nostra inversió, es multiplica el % per 100. així que amb un ROI del 4% s’ha obtingut un benefici del 400%, per cada euro invertit s’han obtingut 4€ (en aquest article està explicat amb detall).

Quan es tracta de termes econòmics  o vendes quantificades és molt fàcil calcular el ROI. Però en el cas dels social media, el retorn de la inversió també es pot calcular amb increment de seguidors, augment de la resposta dels usuaris…

Segons PuroMarketing, la mètrica més usada per considerar que hi ha hagut retorn d’inversió són els desviaments de trànsit des de les xarxes social al web de l’empresa (que és on es consolida la descàrrega, la compra, la impressió publicitària, etc) Però és ben possible que el recompte d’aquest sistema no mostri el veritable esforç que s’inverteix als mitjans 2.0 (despeses de presència, despesa de personal, despeses d’eines de moderació, etc). Hem de mesurar també els contactes-usuaris nous que generi cada acció que portem a els social media i el nombre de mencions que hagi tingut la nostra marca.

esp_Hoy hemos decidido dejar el título con una incógnita. ¿ROI? ¿Qué es el ROI? Pues el retorno de la inversión, en nuestro caso, el retorno de la inversión de las estrategias desarrolladas en los social media. Se trata de un valor muy importante para los pequeños y grandes empresarios y más en la actual época económica, que se calcula en%. Por ejemplo, si hemos hecho una inversión de 1.000 € y hemos obtenido un beneficio de 5.000 €, el ROI se calcula € 5.000 € -1.000, dividido por 1.000. El resultado es un ROI del 4%. Para saber el porcentaje de beneficios de nuestra inversión, se multiplica el% por 100. así que con un ROI del 4% se ha obtenido un beneficio del 400%, por cada euro invertido se han obtenido 4 € (en este artículo está explicado con detalle).

Cuando se trata de términos económicos o ventas cuantificadas es muy fácil calcular el ROI. Pero en el caso de los social media, el retorno de la inversión también se puede calcular con incremento de seguidores, aumento de la respuesta de los usuarios … Según PuroMarketing, la métrica más usada por considerar que ha habido retorno de inversión son los desvíos de tráfico desde las redes sociales en la web de la empresa (que es donde se consolida la descarga, la compra, la impresión publicitaria, etc ) Pero es muy posible que el recuento de este sistema no muestre el verdadero esfuerzo que se invierte en los medios 2.0 (gastos de presencia, gasto de personal, gastos de herramientas de moderación, etc). Debemos medir también los contactos-usuarios nuevos que genere cada acción que llevamos a los social media y el número de menciones que haya tenido nuestra marca. Una curiosidad, la batalla entre Twitter y Facebook para calcular el ROI está igualada. Depende de contenidos y de públicos para saber si los usuarios prefieren una u otra red. El Twitter aporta la rapidez y actualidad, pero el Facebook también supone una buena inversión.

Una curiositat, la batalla entre Twitter i Facebook per calcular el ROI està igualada. Depèn de continguts i de públics per saber si els usuaris prefereixen una o altra xarxa. El Twitter aporta la rapidesa i actualitat, però el Facebook també suposa una bona inversió.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s