Facebook · social media · Twitter

El preu dels / El precio de los social media

Twitter gratuït. Facebook sense pagament. Els blocs lliures i amb plantilles. Sembla que avui en dia tothom pot ser un especialista dels social media i que a més, ho pot fer de manera gratuïta. El món del periodisme ha viscut sempre amb l’intrusisme. Però ara, a més, aquest intrusisme està invadint els nous àmbit de comunicació 2.0.

Com senyala Puro Marketing, moltes vegades els social media són infravalorats pel fet de ser gratuïts i comporten un temps i una tasca intensiva. El cost real d’implementar i millorar una estratègia a les xarxes socials que aconsegueixi uns resultats és de tot menys gratuït. Segons Social Ally, si contractem un responsable dels social media a temps complet li costaria a la companyia entre 37.000 i 76.000  euros a l’any. Si es contractés a un community manager ens costaria entre 37.000 i 57.000€ a l’any. Aconseguir un equip disciplinat i mantenir la seva formació en les noves tecnologies podria suposar un extra afegit, ja que el cost global d’aquest tipus de cursos o màsters de formació podria quantificar en uns 10.000 dòlars per tot el grup. Fer-ho de forma independent i contractar algú veritablement expert que imparteixi aquest tipus de cursos per formar els nostres empleats ens costaria més de 1.000€ al dia.

No s’ha d’infravalorar la tasca dels professionals i s’ha de tenir en compte que una bona estratègia comporta una inversió inicial, que sovint es recupera amb escreix.

http://mouriz.wordpress.com/tag/microblogging/

esp_Twitter gratuito. Facebook sin pago. Los bloques libres y con plantillas. Parece que hoy en día todo el mundo puede ser un especialista de los social media y que además, lo puede hacer de manera gratuita. El mundo del periodismo ha vivido siempre con el intrusismo. Pero ahora, además, este intrusismo está invadiendo los nuevos ámbito de comunicación 2.0.

Como señala Puro Marketing, muchas veces los social media son infravalorados por el hecho de ser gratuitos y conllevan un tiempo y una tarea intensiva. El coste real de implementar y mejorar una estrategia en las redes sociales que consiga unos resultados es de todo menos gratuito. Según Social Ally, si contratamos un responsable de los social media a tiempo completo le costaría a la compañía entre 37.000 y 76.000 euros al año. Si se contratara a un community manager nos costaría entre 37.000 y 57.000 € al año. Conseguir un equipo disciplinado y mantener su formación en las nuevas tecnologías podría suponer un extra añadido, ya que el coste global de este tipo de cursos o másters de formación podría cuantificar en unos 10.000 dólares por todo el grupo. Hacerlo de forma independiente y contratar a alguien verdaderamente experto que imparta este tipo de cursos para formar a nuestros empleados nos costaría más de 1.000 € al día.

No hay que infravalorar la labor de los profesionales y hay que tener en cuenta que una buena estrategia supone una inversión inicial para poder recuperarla con creces.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s