Facebook

Facebook i la borsa / y la bolsa

Tot i que no som expertes en termes econòmics, volem fer-nos ressó de la sortida a bolsa de Facebook. Tot feia preveure que  es tractaria d’un espectacular moviment. Les accions van sortir el primer dia a 38$, un preu exhorbitat si es té en compte que Facebook és una xarxa social, i com es pot quantificar el valor d’aquest intangible?

Però què ha passat? El primer dia de cotització “lliure” (sense el suport dels bancs col · locadors), Facebook es va desplomar un 11%, quatre dòlars per sota dels 38 de sortida. Va arribar a caure fins a un 13%. El que havia de ser l’estrena borsària de l’any, gairebé de la història d’Internet, l’operació amb la qual milers d’inversors anaven a pastar fortuna, va decebre el primer dia i va espantar el segon.

Segons els experts, les causes d’aquest fenomen son:

1. Facebook va sortir a borsa de manera sobrevalorada.

2. Es va fer una sobreestimació de la demanda, es van augmentar les accions a l’últim moment.

3. Les dades econòmiques senyalen que Facebook està aconseguint ara menys ingressos, per tant, la bombolla s’està desinflant.

Com senyala l’article de El País, el gran repte de Facebook és convèncer que pot generar més diners per usuari actiu, que pot treure negoci del mòbil. La seva frustrada estrena borsària ha deixat una cosa clara: la xarxa social no és Google, són models publicitaris i d’ingressos molt diferents. Google ha demostrat que el seu funciona. Ara és el torn de Facebook.

esp_ Aunque no somos expertas en términos económicos, queremos hacernos eco de la salida a bolsa de Facebook. Todo hacía prever que se trataría de un espectacular movimiento. Las acciones salieron el primer día a 38 $, un precio exhorbitat si se tiene en cuenta que Facebook es una red social, y cómo se puede cuantificar el valor de este intangible?

Pero qué ha pasado? Elprimer día de cotización “libre” (sin el apoyo de los bancos colocadores), Facebook se desplomó un 11%, cuatro dólares por debajo de los 38 de salida. Llegó a caer hasta un 13%. Lo que debía ser el estreno bursátil del año, casi de la historia de Internet, la operación con la que miles de inversores iban a amasar fortuna, decepcionó el primer día y asustó el segundo.

Según los expertos, las causas de este fenómeno son:

1. Facebook salió a bolsa de manera sobrevalorada.

2. Se hizo una sobreestimación de la demanda, se aumentaron las acciones en el último momento.

3. Los datos económicos señalan que Facebook está logrando ahora menos ingresos, por tanto, la burbuja se está desinflando.

Como señala el artículo de El País, el gran reto de Facebook es convencer de que puede generar más dinero por usuario activo, que puede sacar negocio del móvil. Su frustrado estreno bursátil ha dejado una cosa clara: la red social no es Google, son modelos publicitarios y de ingresos muy diferentes. Google ha demostrado que su funcionamiento. Ahora es el turno de Facebook.

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