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Són bones les crítiques negatives? / ¿Son buenas las críticas negativas?

Un article de Puro Marketing senyala que Las ‘criticas negativas’ online también son buenas para los negocios. Sembla evident que els mateixos arguments que apliquem a la vida es poden aplicar a la feina i per extensió, al món 2.0.

L’article senyala que una de les claus del comerç electrònic i del món 2.0 és la confiança. De manera que, els usuaris valorem les crítiques positives, però també les negatives, perquè ens donen sensació de realitat. Però també perquès les crítiques negatives aporten ‘engagement’ .

Els consumidors que busquen activament les crítiques negatives són majoria i passen més temps en el lloc: 17,6 minuts de mitjana davant dels 3,2 del consumidor que no les busca, i el seu objectiu no és altre que prendre la millor decisió de compra . Per això, aquests consumidors visiten fins a 4 vegades més una pàgina davant la resta de consumidors.

L’estudi també revela quatre motivacions dels consumidors pel que fa a les crítiques negatives:

  •      Els consumidors busquen una informació completa
  •      Els consumidors no sempre estan d’acord en els punts negatius
  •      Els consumidors no només llegeixen les crítiques negatives
  •      Els consumidors s’adonen i sospiten quan no hi ha crítiques negatives

En resum, les crítiques dolentes són bones per al negoci sempre que no siguin per norma i majoria. És evident que un alt nombre de males crítiques acaba sent negatiu per a la marca.

http://estrategiasadwords.blogspot.com.es/2012/01/10-predicciones-para-2012-por-perry.html

esp_ Un artículo de Puro Marketing señala que Las ‘criticas negativas’ online también son buenas para los negocios. Parece evidente que los mismos argumentos que aplicamos a la vida se pueden aplicar en el trabajo y por extensión, al mundo 2.0.

El artículo señala que una de las claves del comercio electrónico y del mundo 2.0 es la confianza. De modo que, los usuarios valoramos las críticas positivas, pero también las negativas, porque nos dan sensación de realidad. Pero también porqués las críticas negativas aportan ‘engagement’. Los consumidores que buscan activamente las críticas negativas son mayoría y pasan más tiempo en el sitio: 17,6 minutos de media frente a los 3,2 del consumidor que no las busca, y su objetivo no es otro que tomar la mejor decisión de compra. Por eso, estos consumidores visitan hasta 4 veces más una página frente al resto de consumidores.

El estudio también revela cuatro motivaciones de los consumidores con respecto a las críticas negativas:

  • Los consumidores buscan una información completa
  • Los consumidores no siempre están de acuerdo en los puntos negativos
  • Los consumidores no solamente leen las críticas negativas
  • Los consumidores se percatan y sospechan cuando no hay críticas negativas

En resumen, las críticas malas son buenas para el negocio siempre y cuando no sean por norma y mayoría. Es evidente que un alto número de malas críticas termina por ser negativo para la marca.

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